سلام دوستان

پسر ۱۹ ساله ای هستم با مدرک دیپلم . به درس علاقه ای ندارم و بیشتر از ارایشگری لذت میبرم . هیچ حرفه ی خاصی هم بلد نیستم . به فکر این افتادم‌ که برم‌ توی کلاس های ارایشگری ثبت نام کنم و مدرک بین المللی بگیرم . خیلی دوست دارم که با خانوادم برم توی خارج از کشور زندگی کنم (امریکا) . حدود ۳۱۰-۳۲۰ میلیون سرمایه داریم ...

هیچ کدوم از شرایط برای گرفتن‌ ویزا امریکا (سرمایه گذاری - دانشجویی و...) رو نداریم و تنها راهمون برای رفتن به امریکا برنده شدن در لاتاری هست که هر ساله برگزار میشه و ۴۵۰۰ ایرانی انتخاب میشن که به ۳۵۰۰ نفرشون ویزا و گرین کارت تعلق میگیره .

در مورد هزینه های اونجا هم بگم که اجاره ی خونه توی یه منطقه ای مثل بورلی هیلز لس انجلس که منطقه‌خوبی هست از ۱۲۰۰ دلار شروع میشه و تقریبا همه خونه های زیر ۲۰۰۰ دلار هم استخر و سالن بدنسازی دارن .

یه اقایی رو میشناسم که با لاتاری رفته امریکا و‌ توی یه فروشگاهی صندوقداره و ۴۰ ساعت تو هفته کار میکنه و‌ حقوقشم ۱۶۰۰ دلار تو ماه هست... البته ایشون با چند نفر دیگه اتاق گرفتن و کلا ماهی ۵۰۰ دلار کرایه میده .

یه ماشین مزدا ۳ تولید ۲۰۱۰ هم ۵ هزار دلار گرفته که همین ماشین‌ تو ایران قیمتش فوق العاده بالاست .

خیلی جاها شنیدم که وقتی میری اونجا ممکنه دو سه ماه اول اصلا نتونی کار پیدا کنی و همه ی خرجارو باید از جیب خودت بدی .

اگه من نتونستم ارایشگری کار پیدا کنم تو فروشگاه با اون حقوق کار کنم به نظرتون خوبه ؟ البته اینو هم در نظر بگیرین که ۳۰۰ میلیون پول کمی نیست و‌ تو‌ ایران هم میشه یه زندگی‌ نمیگم‌ رویایی ولی خوبی رو‌ اداره کرد .

از جایی که هر ساله دلار داره به قیمتش اضافه میشه و ارزش پول ملی مون داره پایین میاد و پیش بینی شده‌ که‌ تو سال ۹۶ دلار مرز ۵ تومنو رد کنه واسه همین فکر میکنم اگه بخوام با این پول تو ایران ادامه بدم چند سال دیگه با همین پولم نمیشه هیچ‌ کاری کرد .

اگه من و برادرم هر دومون تو فروشگاه کار کنیم ماهی ۲۶۰۰ دلار در میاریم که البته ۳۰۰ دلارش برای مالیات میره و به‌ پول ایران ماهانه هشت تومن و‌ خورده ای در میاریم که فکر میکنم‌ خوب باشه و بعدا که پول خوبی جمع کردیم دوباره به ایرانم میتونیم برگردیم .

ممنون میشم منو راهنمایی کنین که باید چیکار کنم؟ اگه خودتون تو یه همچین شرایطی بودین ریسک میکردین و میرفتیم اونور اب؟ از کیفیت زندگی‌ و‌ محیط عالی اونجا هم نباید غافل شد . فکر میکنم خوب نتونستم‌ مطلبمو بنویسم چون واقعا خودمم نمیدونم دقیق چه سوالی دارم و ...

فقط نیاز دارم که بدونم اگه کار خوبیه با نظراتتون یه قدم‌ رو به جلو بردارم و‌ اگه هم به نظرتون ایرادی داره کارم منو راهنمایی کنید تا بهتر بتونم تصمیم بگیرم .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه)