بسم رب الزهرا ...

سلام

اول اینکه من پسرم . ممنون میشم راهنماییم کنید .

دو تا خواهر زاده دارم ، اولی که بزرگتره پسر هست ، سال سوم دبیرستان که الآن نمیدونم با این سیستم جدید آموزش و پرورش کلاس چندم میشه و دومی هم دختر و یکسال از برادرش کوچیکتره .

اولی که پسر هست تا سال دوم دبیرستان درسش در حد عالی بود و معدلش آخر سال زیر 19 نمیشد و خواهرش هم سال اول دبیرستان معدلش حدودا 20 بود اما نمیدونم چرا هردوشون به شدت افت تحصیلی پیدا کردن .

خواهرزاده بزرگ تر که باید سال دیگه کنکور بده ، با این نحوه درس خوندش فکر نمیکنم حتی دانشگاه آزاد هم قبول بشه و خواهرش هم که دیگه اعصاب منو با این درس خوندنش بهم ریخته ، این رو هم در نظر داشته باشین که کلی با جفتشون صحبت کردم ، از اینده ، از شغل ، در آمد ، پیشرفت دوستاشون و خیلی موارد دیگه ، اینم بگم که وضع مالی متوسط و رو به پایینی دارن اما پدرشون هرچی که خواستن در اختیارشون قرار داده !

جالب اینجاست که وقتی باهاشون صحبت میکنم هر دوشون جواب میدن میگن دایی ما خودمون همه این چیزایی رو که شما میگی میدونیم اما نمیتونیم درس بخونیم !!! آها راستی خیلی هم تو فضای مجازی هستن !!!

ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنید که چطور میتونم دوباره برشون گردونم به دوران قبلشون که حسابی درس خون بودن . راستی من خودم دانشجوی عمران هستم ، مادر خودشون هم کارشناسی اقتصاد خونده و برادر خودم هم روانشناسی خونده و اینکه خالشون هم که خواهر دومم هست پرستار هست ، این توضیحات رو دادم که بدونید اطرافیانشون همه تقریبا یا تحصیل کرده هستن و یا در حال ادامه تحصیل !

ممنون میشم راه کارهای مناسب پیشنهاد بدین . خالشون میگه احتمالا به دلیل شرایط سنی شون اینجوری شدن ، حالا من میگم اگر واقعا به دلیل شرایط سنیشون هست ما باید چه رفتاری از خودمون نشون بدیم که این دو تا دوباره برگردن به اوج ؟

ممنون از همه بزرگواران

یا زهرا...


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت رفتاری پسران (۱۲۳ مطلب مشابه) تربیت رفتاری دختران (۱۱۰ مطلب مشابه) جهت اطلاع پدران و مادران (۱۵۸ مطلب مشابه)