سلام

خسته نباشید

خانمی هستم شاغل و متاهل که در محل کارم با دخترای جوان زیادی سر و کار دارم. از این رو خیلی از دوستان و آشنایان که نتونستن فرد مناسبی رو برای ازدواج پیدا کنند از من کمک خواستن که دختر مناسب، با ایمان و با اخلاق و خلاصه مطابق با شرایط شون معرفی کنم. و بنده هم از هیچ کمکی دریغ نکردم و  الان  اون افرادی که از من به عنوان واسطه شخصی رو میخواستند که معرفی کنم ، دارند در کنار همون خانم معرفی شده زندگی خوبی رو سپری میکنند.

خب شکرخدا .

اما سوالی که برایم پیش اومده و دغدغه ی ذهنی این روزام شده رو برای تون مطرح میکنم، چند وقت پیش، یعنی قبل ایام فاطمیه ، خانمی که از اقوام دور بنده بودند اومدند پیش من و گفتند که میخوان برای آقا پسر جوان شون که 30 ساله هستند، آستین بالا بزنند و از من کمک میخوان.

( همینجا لازم که بگم این خانواده ، خانواده ی متدین و باخلاق و مذهبی و با اصلاتی و از لحاظ وضعیت مالی  عالی هستند ، اما همین پسرشون از میان دیگر برادراش از تربیت درستی برخوردار نیست و دچار فساد اخلاقی هست { اهل دوست دختر، مشروب ، دختر بازی ....} در واقع انگار تافته جدا بافته هست از خانواده اش. )

و مادرشون اومدن و به من گفتن که پسرشون میگه میخوام یه دختر چادری و باحجاب و اهل خدا و نماز و روزه و با اخلاق باشه و آفتاب مهتاب ندیده باشه و از لحاظ زیبایی هم دختری باشه که دلنشین باشه رو بنده بهشون معرفی کنم.

من وقتی این حرف ها رو میشنیدم داشتم از تعجب شاخ در می آوردم. پسری که تا همین دیروز دنبال دخترای بد حجاب و ولگرد بود الان معیار هاش برای ازدواج اینا باشه!

راستش اول تو شوک بودم ولی بعد که فکر کردم و دیدم که آیه ی قرآنی گفته مردان پاک برای زنان پاک ، سریع به مادرشون گفتم که حاضر به همکاری نیستم و این که چرا نمیرید یکی از همون دوست دختراش رو نمیگیرید برای آقا پسرتون ؟ دخترای  پاک حق این رو دارند که مرد زندگی شون هم پاک باشه ، نه یک آدم هفت خط.

حرفام رو بهشون زدم و مادرشون رفت.از اون روز یکی و دو ماه داره میگذره و هنوز خبری نرسیده که خانواده شون اقدام به ازدواج کردند یا نه .

مدام برایم این سوال پیش میاد که شاید خدا میخواست  اون پسر رو به راه راست بیاره ، شاید واقعا آدم صالحی میخواسته بشه ، شاید میخواست توبه کنه ، شاید یه دختر خوب و پاک حقش بوده که دیگه به سمت فساد نره ، نکنه با این کارم زمینه ی گناه رو براش جور کردم؟ هزار تا از این شاید ها تو سرم در حال دورانه ! به نظر شما من کار درستی کردم ؟

متشکرم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
واسطه گری برای ازدواج (۵۰ مطلب مشابه)