سلام عرض می کنم خدمت دوستان

من یه پسرم که امسال سال آخر کارشناسی ارشدم هست و اگه خدا بخواد به زودی ارشدم  تموم میشه. خدا رو شکر از لحاظ تحصیلی آدم موفقی بودم ( صنعتی شریف درس می خونم ).

یه نکته ای که تو این سال ها بهش رسیدم این بوده که بین درس خوندن و تحصیل کردن یه رابطه ی عکس وجود داره، یعنی از بین دوستام کسانی بودن که از همون اول وارد کار شدن و خب کم کم رفتن به این سمت و از ادامه تحصیل باز موندن. از طرفی بعضی دیگه از دوستام هم همش رو درس تمرکز کردن و الان هم دارن تو بهترین دانشگاههای کشورهای غربی دکترا می خونن، و من تا حالا رو درس تمرکز داشتم.

حالا مشکل من اینه که تو این سن دوست دارم ازدواج کنم و تا حالا هم خدا رو شکر اهل دوستی با جنس مخالف نبودم، اما پیش خودم میگم من جز درس خوندن کار دیگه ای نکردم و خب از لحاظ اقتصادی وضعیت پایداری ندارم.

الان موندم برم دکترا بخونم اون ور آب که نتیجش میشه چهار پنج سال دیگه درس خوندن تا سی سالگی و تا اون سن باید یه زندگی حداقلی و ساده داشته باشم که هر دختری راضی نمیشه با این شرایط کنار بیاد، و یا اینکه قید دکترا رو بزنم و وارد بازار کار بشم ( که در این صورت هم دلم می خواد با دوستام یه شرکت بزنیم و شرکت زدن هم یه کار ریسکیه و تازه چند سال طول میکشه که پایدار بشه که بازم خیلی از دخترا با این شرایط کنار نمیان و احتمالا من باید در صورت ازدواج قید این رویام رو بزنم).
سوال من به طور مشخص از دختر خانما اینه که دقیقا انتظارتون از ما پسرا چیه؟ تا اونجا که می تونیم درس بخونیم ؟ یا زودتر شروع کنیم به کار کردن ؟ چون واقعا یه نفر نمی تونه هر دو رو همزمان با هم خوب انجام بده. اگه هم یه نفر بخواد هر دو رو انجام بده باید تا سی سالگی فقط درس بخونه و تازه بعد از اون شروع کنه به کار کردن که بتونه ازدواج کنه که به نظر من دیره.

تو کشورای غربی اگه خیلیا بعد از سی ازدواج میکنن به این خاطر که روابط قبل از ازدواج اونجا عرفه و طرف مشکلی از این بابت نداره و بعد از اتمام تحصیلاتش تازه به فکر ازدواج میوفته. حالا تو کشور ما سیستم آموزشیمون بر همون مبناست ولی با این تفاوت که عرف و دینمون روابط قبل از ازدواج رو مجاز نمی دونه. حالا من جوون باید چه کاری کنم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)