سلام دوستان خوبم 

مخاطب این پستم کسانی هستش که پدرشون رو دوست ندارن و دلایل کافی برای این مساله دارن، بارها دیدم تو همین سایت گله و شکوه شده از پدرها، چند تا نکته به نظرم میرسه که خودم بعد از مدت‌ها کنکاش بهشون رسیدم چون من هم دقیقاً مثه شما رنج دیدم. 

# میگن قیامت یوم الحسره هستش، یعنی روز حسرت، حسرت برای اینکه نه می شه گناه‌ها رو جبران کرد و نه می شه خوبی بیشتری کرد تا به درجه بالاتری رسید. بهشت درجات و طبقات متفاوتی داره، من و شما که به خواست خداوند از نعمت پدری مهربان و دلسوز محروم بودیم قطعاً مساوی نیستیم با کسانی که این نعمت رو داشتن، بنابراین طبق قول خداوند جایگاه متفاوتی خواهیم داشت، همون طور که به گذشته نگاه می‌کنید و گذشت، باز هم میگذره و بالاخره از دنیا میریم و به جایگاه لایق خودمون می رسیم ان شاءلله. 

#زمانی که بچه بودیم درگیری هامون توی خوراک پوشاک و گریه‌های شبانه مادرهامون خلاصه می‌شد اما الآن که به سن ازدواج رسیدیم  نگرانی هامون چند برابر شده، نگران ازدواج و مراسمات و خونواده طرف مقابل و حرف مردم و یا حتی ترس از ازدواج نکردن هم  آزارمون میده.

باید بپذیرم ما به این زندگی دچاریم، قطعاً اگه به گذشته نگاه کنید میبنید لطف خداوند هم شامل حالتون شده گاهی و زندگی به بدی سابق نمونده و این یعنی یاری خداوند نزدیکه، پس هرگز ناامید نباشید و صبورانه منتظر گذشت زمان باشید.

در مورد ازدواج هم که در حال حاضر شرایط برای همگی پیچیده و سخت شده، باید بازم صبور باشیم یا ازدواج می‌کنیم یا نمی‌کنیم، نباید استرس مجردی رو به خودمون منتقل کنیم.

خداوند وقتی زندگی این قدر متفاوت و عجیب نصیب مون کرده، قادر هست تو زندگی مون هم معجزه کنه، یا ازدواج می‌کنیم یا فعلاً مجرد می مونیم تا زمانی که پدرمون از دنیا بره، حقیقت اینه که پدرهای ما بالاخره یه روز از دنیا میرن، ما باید تا اون موقع اگه ازدواج نکرده باشیم توانایی تنهایی زندگی کردن رو به دست آورده باشیم، یا شغل مناسبی گیر آورده باشیم یا ادامه تحصیل بدیم و از کشور خارج بشیم.

می‌بینید که کشورهای دیگه تو سن ۴۰ سالگی به بعد ازدواج می کنن عموماً، بنابراین با مهاجرت ما هم می تونیم اون جا ازدواج کنیم یعنی همه درها به رومون بسته نشده فقط باید ننشینیم و تلاش کنیم تا توی فرصت مناسب بتونیم گلیم خودمون رو از آب بیرون بکشیم.

برای آقایون که راحت تره کمتر بخوابید و بیشتر کار کنید هم نیازهای جنسی تون کمتر می شه هم آماده‌تر خواهید بود برای آینده تون، خانوما هم کارهای خورده وجور واجور زیادی میتونن انجام بدم از آرایشگری گرفته تا طراحی لباس و منشی گری ومترجمی و.... 

حتی با حقوق کم کارکنید و پس انداز کنید خدا برکت می فرسته بهش. در کل آماده کنید خودتون رو برای خوشبختی، روزهای سخت باقی نمی مونن اما آدم‌های سخت چرا.

مراقب سلامتی تون باشید چون باید سالم بمونید تا بتونید از روزهای خوشی آینده لذت ببرید. پس اگه آدم خوبه رو پیدا کردین برای ازدواج دس نکنید و برید خوشبخت شید خدا روزی رسونه و کمک می کنه. اگه پیدا نکردید صبور باشید چون ازدواج فقط بخشی از زندگیه، بخش‌های دیگه ای هم داره که نباید فدای یه بخش بشن. 

#جنگ جو باشید، با خودتون و نفس خودتون بجنگید، خداوند انسان رو قدرتمند خلق کرده، هیچ نیازی نمی تونه شما رو تحت کنترل خودش در بیاره با خودتون مبارزه کنید، با ترس هاتون رو به رو بشید و شجاع باشید، رابین هودی  از راه نمی رسه، باید خودمون رابین هود خودمون باشیم، فکر کنید، مطالعه کنید و راه حل پیدا کنید. 

#با هیچکس درد دل نکنید، بالاخره زندگی عوض می شه و ما تبدیل به آدم دیگه ای میشیم، درد دل نکنید که نگران حک شدن گذشته تون تو ذهن دیگران نباشید. اگه خواستید ازدواج کنید هر گز به شریک عاطفی و زندگیتون نگید که پدرتون چطوره و همیشه همه چی رو خوب و رضایتمند جلوه بدید. شریک زندگی شما نباید شریک درد دل‌های شما باشه، درد دل کردن و سهیم کردن همسرتون با مشکلاتتون نقش همسری رو از همسرتون می گیره و تبدیل به سنگ صبور شب‌های تار شما می شه برای یه مدت کوتاه، خودتون مشکل خودتون رو حل کنید با مراجعه به مشاور یا مطالعه کتاب! اگه شما از پدرتون گلایه کنید هم احترام پدرتون از بین میره نزد همسرتون هم اینکه دیگه نمی تونید توقع زندگی نرمالی رو از همسرتون داشته باشید. 

#به خاطر خانواده تون خودتون رو فدا نکنید، چون معلوم نیست در آینده چه اتفاقی میافته، به قول بیل گیتس نمی تونید وقتی از خیابون رد میشید دست همه رو بگیرید! اگه بمونید و با اونها غصه بخورید هیچی حل نمی شه، اگه با هجرت موفق میشید هجرت کنید و قدرت به دست بیارین و تو فرصت مناسبی ناجی خانواده تون بشید. ما اگه بهشت رو هم برای مادر هامون فراهم کنیم و خودمون شاد نباشیم اونها هم شاد نخواهند بود. 

یاری خداوند نزدیک است. فی امان الله


مرتبط:

چطور به پدر و مادرمان نیکی کنیم؟

دعوت به پروژه خوشحال سازی پدر و مادر

دوست دارید برای پدر و مادرتون چیکار کنید؟

عاقبت به خیر نشد کسی جز به دعای خیر پدر و مادر

عشق حقیقی پدر و مادرای عزیزمون

سهم من از این زندگی فقط کلفتی پدر و مادرم هست



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
روابط با پدر (۲۶ مطلب مشابه)