سلام به همه دوستان
نمیدونم چرا برخی از ماها تا یه چیزی رو نتونیم با عقل خودمون بفهمیمش یا علم روز براش توضیحی نداشته باشه سریع میگیم خرافاته و مگه میشه کسی در قرن 21 هنوز فلان اعتقاد رو داشته باشه و ...
یه زمانی در مورد قمر و عقرب و علوم غریبه برای دوستان توضیحی دادم در پست شماره 3769 که جناب نجفی هم زحمت کشیدند اونو پست کردند که دوستان عزیز میتونند از اینجا مطالعه بکنند.
الان هم بحث پست شماره 9761 در مور سرد مزاج بودن دختران سفید پوست هست که در عین حالی که برخی دوستان توضیحاتی رو دادند برخی دوستان هم کلاً مسأله رو رد کردند و گفتند این چیزا خرافه هست و کشکه و هیچ ربطی بین سفیدی یا سبزه بودن یا گندمگون پوست با سردی و گرمی وجود نداره و ... .
ببینید دوستان درسته این موارد قطعی و در مورد 100% موارد نیست درسته مثال نقض داریم اما خیلی هم کشک نیست. در طب سنتی این مسائل وجود داره و پذیرفته شده. به هر حال این مسائل چیزای پزشکی هست که خیلی هم باورش سخت نیست که مزاج فرد و گرمی و سردیش در ظاهرش هم تأثیر بذاره. یعنی اونقدر مسأله عجیب و غریبی نیست که یه عده دارن میگن کشکه و خرافاته.

آدم متخصص طب سنتی باشه میتونه فقط با دیدن ظاهر شما به خیلی از خصوصیات جسمی و چه بسا روحی شما پی ببره. همین الان همچین آدمایی وجود دارن. البته درست با یه علامت رنگ پوست نیست و علامت های مختلفی رو در نظر میگیرن. اما کشک نیست
یکی از رفقای خود بنده میگفت یکی از دخترای فامیل بود من از روز اول قبل ازدواج مطمئن بودم این خانم ازدواج بکنه برا بارداریش به مشکل برمیخوره و فلان طور میشه. گفتم چرا و از کجا میدونستی؟ میگفت از رنگ پوستش و دستش معلوم بود ایشون فلان طوره پس فلان طور میشه برا بارداریش و میگفت دقیقاً همون اتفاق هم افتاد. (اینکه نوشتم فلان طور و ... چون یادم نبود دقیق حرفای ایشون رو و دلیل دیگه ای نداشت)
البته طب سنتی و برخی علوم نزدیک به طب سنتی که در طب و تشخیص بیماری و درمان در طب قدیم وجود داشته و دست ما از این علوم کوتاهه خیلی زیاده که امروزه ما به این علوم دسترسی نداریم متأسفانه. و طب سنتی هم خیلی گسترده تر از اون چیزی هست که ما فکر میکنیم.
مثلاً امروزه در طب مدرن فقط نبض میگیرن ببینن در دقیقه چند تا میزنه و خوبه یا نه. اما علینقی خراسانی اگه اسمشو اشتباه ننوشته باشم ایشون میگه من خودم 4000 نوع نبض میشناسم! دقت بفرمایید 4000 نوع . یعنی اینطور نیست که تو طب سنتی فقط تعداد مهم باشه. نبض ما کلی خصوصیات و ویژگی دیگه داره که در طب امروزه اصولاً این مسائل رو نمیشناسن اما در طب سنتی وجود داشته و از اون برای تشخیص خصوصیات افراد، تشخیص بیماری و درمان کمک میگرفتند. فرد متخصص با فقط گرفتن نبض یه فردی حتی اگه اون فرد و نبینه میتونه به خیلی مسائل از اون فرد پی ببره. و کلی بحث دیگه در طب سنتی.
پس لطفاً دوستان نگید این چیزا کشکه و هیچ ربطی بینشون نیست و چرا در قرن 21 هنوز یه سری همچین اعتقاداتی دارن و ...
" محمد علوی "

مرتبط:

نظر شما درباره نوشته کف دست چیه؟

آیا واقعا قانون جذب وجود داره یا اینکه خرافاته؟

چله افتادن زنانی که تازه زایمان کرده اند خرافات است ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه)