باسلام و احترام

دوباره 13 آذر روز جهانی معلولین فرا رسید روزی که وقتی تلویزیون - سایت های اینترنتی - و مجلات را می بینیم یا مطالعه میکنیم شاهد این هستیم که دوباره مسئولین و دست اندرکاران کشور برای معلولین دایه ی مهربانتر از مادر شده اند .

و تا دلتون بخواد کلی وعده و وعید میدن و طوری پشت تریبون صحبت میکنند که اگه کسی ندونه فکر میکنه همین فردا قرار همه مشکلات این قشر برطرف بشه. چندین ساله که در این روز انواع همایشها -گرده همایی ها- کنفرانس و سخنرانی نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا برگزار میشه.

هر چند اطلاعات دقیقی از خدماتی که دولت های کشورهای دیگر به معلولین کشور خود میدهند در دسترس نیست اما شنیده شده که در کشورهای توسعه یافته و مدرن وضع زندگی این قشر در شرایط بهتری قرار دارد.

چند سالی است که مسئولین کشور از تصویب قانون جامع حمایت از معلولین خبر میدهند قانونی که مشخص نیست اصلا به تصویب رسیده است یا نه و اگر به تصویب رسیده پس خدماتی که باید ارائه شود چرا ارائه نمیگرد و اگر تصویب نشده است پس ایراد کار در کجاست؟

اگر بخواهیم تعارف را کنار بگذاریم اکثر معلولین کشور از وضع مالی خوبی برخودار نیستن چرا که در کشورمان برای این افراد فرصت شغلی به وجود نمی آید. یعنی یا کسی این افراد را استخدام نمی کند یا اگر هم استخدام نماید قصد دارد حقوقی به مراتب کمتر از یک فرد سالم به او پرداخت کند.

پس با این شرایط وقتی چنین فردی از تمکن مالی برخودار نباشد و از سوی دولت هم مورد حمایت قرار نگیرد قطعا در ادامه مسیر زندگی هم دچار مشکل خواهد شد. دولت باید شرایطی را فراهم آورد که یک معلول از معضل خانه نشینی رهایی پیدا کند.

وقتی یک معلول کار مناسب و درامد داشته باشد قطعا میتواند در جامعه نقش موثرتری را ایفا کند.

در پایان چند نکته مهم را یادآوری میکنم ؛

توصیه های مهم به افراد سالم:

1- فرد معلول به هیچ عنوان نیاز به دلسوزی و ترحم شما ندارد پس خواهشا دلسوزی بیخود نکنید.

2- هیچ گاه او را ناتوان فرض نکنید هستن معلولینی که به مراتب توانایی های بالاتری از یک فرد سالم دارند.

3- گفتم دلسوزی و ترحم نکنید اما اگه کمکی ازتون ساخته است دریغ نکنید زیرا کمک با ترحم تفاوت دارد.

4- هیچ وقت خودتون را بالاتر و برتر از یک فرد معلول تصور نکنید معلولی که الان مقابل شماست شاید روزی مثل شما سالم بوده است ولی بر اثر حادثه ای دچار مشکل شده است پس شعار حادثه هیچ وقت خبر نمیکند را جدی بگیرید ( البته انشاء الله همیشه سالم باشید )

5- هر فرد معلولی حق زندگی دارد حالا چه با فرد معلول ازدواج کند چه فرد سالم پس لطفا این شعار کبوتر با کبوتر باز با باز را فراموش کنید چون هستن کبوترهایی که با باز ازدواج کردن ( اینا خودم دیدم که میگم)


توصیه های مهم به افراد معلول:

1- ابتدا اینکه معلولیت خودتون را قبول کنید.

2- هیچ وقت به خاطر شرایط جسمانی خود را با دیگران مقایسه نکنید.

3- خواست و اراده خدا همین بوده پس نه من و نه شما نمیتونم در مقابل خواست خدا ناشکری کنیم.

4- این شعار معروف را حتما شنیدید که ( معلولیت محدودیت نیست ) پس واقعا به همه ثابت کنید که همینطوره.

5- همیشه به زندگی امیدوار باشید و فردای خودتون را بهتر ببینید.

6- سعی کنید اگر شرایطش را دارید ازدواج کنید.

 مطالب زیادی است که باید گفته شود اما امیدوارم همین مطالبی را که بیان کردم مورد قبول و رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد. منتظر نظرات و پیشنهادات شما دوستان هستم.

مرسی از همه


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)