با سلام
میخواستم بگم که خیلی از جمله مرد از دامن زن به معراج میره خوشم میاد . چون زن با رفتار درست و سنجیده به یک مرد کمک میکنه که بتونه به درجات بالای معنوی برسه .
تو اطراف خودمون همش میشنویم که آمار طلاق  و خیانتها داره میره بالا خیلی شرم میکنم که تو مملکت اسلامی هستیم ولی از آموزه های دینمون اینقدر عقبیم . آیا واقعا ما مسلمان هستیم ؟
حضرت زهرا س و حضرت علی ع  دو گوهر ناب و اسطوره اخلاق هستن که الگوی بسیار ارزشمندی برای ما هستن . ولی واقعا جای تاسف داره که تو سختیها یادمون میره که حضرت زهرا هم  سختی میکشید با اینکه دختر پیغمبر بود و میتونست بهترین زندگی رو از لحاظ رفاه داشته باشه ولی تحمل میکرد!!!
 زندگی معمولی و حتی فقیرانه ای داشت  کار های خونه رو میکرد تا جایی که پیغمبر برای رفع سختیها تسبیح رو به حضرت زهرا یاد دادن...
حضرت علی ع با اینکه از کار بیرون از منزل با خستگی می امدن خانه ولی با بچه هاشون بازی میکردن خوشرو بودن  ... اینقدر این خانواده پاک و خالص و آسمونی بودن که حدیث شریف کسا در موردشون نازل میشه... واقع چه سعادتی نصیب ما مسلمانان شده که این خانواده رو میشناسیم ولی حیف ....
چرا ما زنان اصلا تحمل سختی نداریم چرا ما مردان اصلا خوشرو نیستیم چرا خدا رو به خاطر نعمتهاش شکر نمیکنیم ؟ چرا با کوچکترین مشکل زود از کوره در میریم و به فکر طلاق میافتیم ؟
چرا مسایل مادی و توقعات بیجا نمیذاره به شیرینی های زندگی فکر کنیم حتی اگه اون شیرینی لبخندی باشه که رو لب فرزندمون میاد!!!
چند نفر از ما به خاطر حفظ زندگیمون فداکاری  میکنیم ؟ چقدر گذشت داریم ؟ چقدر تو بیماری همسرمون غم خوارش هستیم ؟ چقدر به پدر و مادرش احترام میذاریم ؟  ایا سعی میکنیم که زبانمون گزنده نباشه ؟ ایا برای همسرمون مایه آرامش هستیم ؟ جوری زندگی کنیم که وقتی این سوالا رو از خودمون میکنیم شرمنده نشیم .
بیاین به هم دیگه قول بدیم که مطالعمون رو در مورد زندگی بزرگان دینمون ببریم بالا  . اینطوری خیلی از مشکلاتمون حل میشه ان شاء الله

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)