سلام بچه ها

میخوام در مورد گناه نکردن و باز شدن گره های بزرگ زندگی براتون بگم .توی قران ( ایه 3 سوره طلاق )گفته شده هرکی گناه نکنه منه خدا گره زندگیشه باز میکنم . در واقع یکی از نشونه های باز شدن گره زندگی اینه .چند تا اتفاق پشت سر هم میوفته که به مسیر جدیدی هدایت بشی...
خوب باشه بد باشه میگذره...

این دنیا موندگار نیست...این نیز بگذرد...

اینا همش امتحانات منه تو این دنیا...خدا میخواد ببینه چیکار میکنم...

اگه شکر کنم قبول میشم اگه غر بزنم مردود میشم... خدایا شکرت...

خودم میدونم تو همه کاره ای... پس قربون دستت خودت ردیفش کن...

چون من بنده ضعیفم این گره فقط به دست خودت باز میشه...

اگه هم بازش نکنی اشکال نداره چون تو یه چیزی میدئنی که من نمیدونم...

درهر صورت

خدا ادما رو با نقطه ضعفاشون امتحان میکنه...

تو مشکلات اگه شکر کنی...نمره بالایی میگیری

ادما با چیزی امتحان میشن که جیغشون در بیاد...
هر کی شکر کنه قبوله

خدا وکیلی ما تا به مشکل بر نخوریم خدا رو صدا نمیزنیم و غافلیم. قبول داری؟


ما هزار کار میکنیم به یک دلیل خدا یه کار میکنه به هزار دلیل

پس باید وقت فراغت خودمو پر کنم چون هر چقدر بیکار باشم به ضررمه...

نباید بیکار باشمم...
چون شیطان باهام ور میره...

باید خودمو کنترل باشم

من میتونم

فقط باید برنامه ربزی کنمو کمتر بیکار باشم...

توی این دنیا همه ئنبال ارامشن همه...

حتی اونی که گناه میکنه دنبال ارامشه


اما از نوع غلط طلبش میکنه...اما من معتقدم که هیچه بهتر از وجدان اسوده نیست

زندگی که توش تقوا نباشه میشه یه زندگیه حیوانی...
ببین...


شهوت رانی لامصب ته نداره


کم کم اراده ادمو کم میکنه...

اگه یه مدت سمتش نری ذهنت میره رو چیزایی که مهمه...

مهم نیست در گذشته چه کارایی کردی مهم عاقبت به خیریته

تو اراده کن...

خودتو پرت کن رو بغل خدا...


آرامش واقعی که تو کنترل کردن خودته...واینکه یه جاهایی بتونی جلو خودتو بگیری...

من خیلی اسیب دیدم تا به این نتیجه رسیدم...

ایکاش تو قبل ازاینکه شرایط سخت بشه تغییر کنی...

میدونی...

باید یه کنترلی باشه...نمیشه که هرکاری که شد بکنیم بعد منتظر نتیجه ش باشیم...

وقتی میگنم تقوا داشته باش یعنی یه ترمزی درخودت و یه خطی برا خودت درست کنو ازون اونورتر نرو...من اینو تجربه کردم

وقتی زیاد گناه کنی یه سری از دعاهات رو خدا بخاطر مهربونیش مستجاب میکنه اما بعضیاشونو نه...

میگن

خوب اگه خوب باشیم چی گیرمون میاد؟

من یه سوال دیگه دارم...


اگه بد باشی چی گیرت میاد؟

هیچی...جز بدبختی و یه فکر خراب که تا موقع خواب هم ول کنت نیست

تو جهل موندن فرق داره تا وقتی که با اگاهی کامل خطا میکنی...

اولی رو میشه کنار اومد باهاش اما دومی...

یه طوری زندگی کن که اگه کسی فهمید شرمنده نشی...

اوایل وقتی میخوای گناهتو ترک کنی سخته چون بدنت به گناه عادت کرده...

عین ترک سیگار میمونه...

بدنت برای شادی و غمش پاداش میخوادو گناه رو طلب میکنه...

عین زمانی که سیگارو ترک میکنی...

وقتی سیگارو ترک میکنی خیلی سخته که وقتی بارون میاد خودتو کنترل کنی چون تا قبلا بوسیله سیگار به باران پاداش میداد اما الان که نمیکشه نمیدونه چیکار کنه و تو خلا قرار میگیره...ترک گناه هم همینه

اگه بخاطر ترک گناه تو خلا قرار گرفتی...بدون خدا به زودی اون خلا رو برات پرمیکنه

به نظر من یکی از لذت بخش ترین حس های دنیا...اینه که تو موقعیت و لب مرز گناه کردن اون گناهو بخاطر خدا انجام ندی...

متوجه شدی چی گفتم؟یعنی درست موقعی که میتونی اون گناهو انجام بدی...بگی خدایا ببین منت الان میتونم این گناهو انجام بدم..تمام شرایط واسم فراهمه...فقط به خاطر خودت انجام نمیدمشاااا

اون حسو کی تجربه کرده؟؟؟

مراحل ترک گناه دقیقا شبیه ترک سیگاره...

مثل

داشتن احساس خلا...بعد از ترک گناه روزای اول به طور عجیبی حس میکنی حوصلت سررفته...خواب اشفته..بعد ترک گناه خوابای چرتو پرت میبینی.

همه اینا سختیش چند روزه اوله کم کم درست میشه...

وقتی تقوا داشته باشی...اگه همه حالشون بد باشه تو حالت خوبه...یعنی ناامیدی مطلق رو تجربه نمیکنی...

تقوا یعنی

یه چیزی در توباشه که به تو بگه...اییییست...این کارو نکن...خدا نمیپسنده

وقتی این کارو میکنی یه لذتی دروجودت بوجود میاد که شاید اون لحظه حس نشه اما کم کم لذتش رو حس میکنی

میدونی...لذتش با لذت گناه فرق داره...

لذت گناه از چهار ساعت بیشتر نیست اما این لذتش موندگاره...

خدا تو قران قول داده اگه جلوی خودتو بگیریو تقوا داشته باشی..از تنگنا درت میاره

همه دنبال ارامش اما ارامش واقعی تو تقواست...

خدا ما رو خیلی خوب میشناسه...

میدونه چجوری برمون گردونه...

وقتی گناه نمیکنی پیش مردم عزیز میشه...

اما اگه گناه کنی شاید به همه چی برسی اما ته دلت همیشه ناراضی هستی...همه حس میکنن اگه گناه نکنن تفریحی وجود نداره...و ادم خشک میشه

وقتی گناه نکنی کم کم یه دید مثبتی به خودت داری...اروم میشه ...از خودت راضی میشی میدونی لین قیمتش چقدر بالاست؟؟؟

ولی اگه گناه کنی توی یه چاهی میوفتی...اخه نفس سرکش ما دوس داره همه جا سرک بکشه...

لذت واقعی تو تقواست اصلا خوشبختی یعنی ارامش...ارامش یعنی تقوا

اگه گناه نکنی ...کم کم خدا بزرگت میکنه و نگاه دیگران کوچیک...


اگه میخوای روح و روانت آروم باشه گناه نکن...

 

فقط یه خواهش...تقوا و گناه نکردن به این معنا نیست که محدود باشی...اخه هرطور باورت باشه همونو تجربه میکنی...تقوا یعنی کاری میکنم که خدا منو دوس داشته باشه و خودم هم خودمو دوس داشته باشم فارق ازینکه دیگران چی میگن...

همه یه سری اشکالات دارن منو تو هم داریم...هم اخلاقی هم رفتاری کیه که بگه من کاملم؟

حتی پیامبرا هم اشتباه کردن مثلا حضرت ادم

وقتی بپذیری که کامل نیستی راحت تر باخودت کنار میایو اشتباهاتتو میپذیری...

من دوس ندارم کسی اینجا باشه و احساس گناه داشته باشه...

چون شیطان از کسایی که احساس گناه دارن بدجور سواری میگیره...

پس احساس گناه رو کنار بذار


بسم الله بگو و نمی تونم و کنار بذار و از همین الان سعی کن گناه نکنی.


اگه از مطلب راضی بودین یه صلوات برای سلامتی و ظهور امام زمان بفرستین



مرتبط :

گناهکارم، چند سال نماز قضا دارم، برای همین از مرگ میترسم

چندین سال پشت سر هم نماز و روزه قضا دارم

حدیث جعلی در مورد نماز قضا در جمعه آخر ماه مبارک رمضان

از خدا طلب بخشش و مغفرت کردم یعنی میپذیره ؟

پشیمونم از گناهان و بدی هایی که در حق دیگران کردم

چطور گناهان مون رو جبران و اثرشون رو محو کنیم ؟

تصمیم دارم گناهان گذشته رو جبران کنم

می خوام گناهانی که در نوجوانی مرتکب شدم رو جبران کنم

چگونه خودم رو از گناه کردن دور کنم

توضیح در مورد تکفیر گناهان

واقعا اگر خواهان ترک گناه هستین اینو امتحان کنید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)