سلام

دوستان عزیز به نظرتون جامعه آماری بازدیدکنندگان این وبلاگ چند درصد کل جامعه هستند؟ به لحاظ کیفی آیا بازدیدکنندگان این وبلاگ یک نمونه آماری خوب از جامعه هست یا نه بازدیدکنندگان وبلاگ از قشر خاصی هستند؟

چون میدونید دیگه در علم آمار وقتی میخوان یه مطلبی رو در یه جامعه بزرگ مثلاً یه کشور چند ده میلیونی بررسی کنند طبعاً نمیان اون مطلب رو از تک تک افراد جامعه بپرسن بعد درصد بگیرن. بلکه از یه نمونه آماری پرسیده میشه یا بررسی میشه و تعمیم داده میشه به کل جامعه.

مثلاً از ممکلت 80 میلیونی یه نمونه 3000 نفری انتخاب میشه و مثلاً قد اونها اندازه گیری میشه و از اون طریق متوسط قد مردم ایران فهمیده میشه. حالا یکی از شرایط این نمونه آماری اینه که درست انتخاب بشه.

مثلاً اگه این 3000 نفری که میخواد قدشون اندازه گیری بشه همگی بازیکنان تیم بسکتبال باشن که قطعاً قدشون از متوسط افراد جامعه بیشتره نمیشه گفت این متوسط قد مردم ایران هست. ممکنه اون 3000 نفری که انتخاب شدن همگی قدشون از 190 بیشتر باشه و برخیا حتی تا 220 230 سانت هم توشون باشه. خب میانگین قد این افراد مثلاً میشه 198 حالا از اینجا نمیشه نتیجه گرفت پس میانگین قد مردم ایران 198 هست. نه باید اون 3000 نفر رندوم و مطابق شرایط انتخاب بشن تا متوسط قد این 3000 نفر همون متوسط قد مردم ایران باشه.

حالا سوالی که من دارم که هم آقای نجفی پاسخ بدن هم سایر دوستان اینه که به نظرتون جامعه آماری بازدیدکنندگان این وبلاگ آیا نمونه خوبی از کشور ایران هست یا نه یه سری آدمای خاصی با یه سری ویژگی های خاصی هستند؟ مثلاً اینطوره که از هر قشری تو این وبلاگ بازدید کننده داشته باشه!؟ زن و مرد پیر و جوون مجرد و متأهل فقیر و غنی با هر سطحی از تحصیلات با هر شغلی با هر گرایش سیاسی با هر خصوصیات اخلاقی با هر خصوصیات جسمی و جنسی و روحی و ... از هر کجای ایران آیا از هر نوعی شما بگیرید تو این وبلاگ هستند یا نه به نظرتون این وبلاگ فقط یه سری افراد خاص با یه سری ویژگی های خاصی میان و یه سری افرادی با یه سری ویژگی های خاص دیگه کلاً به این وبلاگ سری نمیزنند؟!

یعنی مثلاً الان اگر از بازدیدکنندگان وبلاگ در مورد یه موضوعی نظرسنجی بشه اون نظرسنجی و نتیجشو به نظرتون میشه به کل جامعه ایران تعمیم داد یا نه؟!

سوال بعد اینکه این دغدغده هایی که برخی دوستان مطرح میکنند حالا چه در مباحث ازدواج و زناشویی و جنسی چه در سایر مباحث واقعاً من احساس میکنم یه دغدغده های عجیبی هست که من دور و بر خودم اصلاً افرادی رو نمی بینم اینطور دغدغده هایی داشته باشن اینطور مسائلی داشته باشن فلان مطلب براشون مهم باشه. به همین خاطر اون سوالو پرسیدم که به نظرتون بازدیدکنندگان این وبلاگ آیا نمونه خوبی از کل جامعه هست یا نه؟!


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مربوط به خانواده برتر (۵۹۹ مطلب مشابه)