سلام

با توجه به اینکه سلامت یا مشکلات دهان و دندان هم از نظر ظاهری در رابطه ی انسان تأثیر میذاره ( که البته اگه مشکل حاد بشه نه تنها در روابط عاطفی، بلکه در سایر ارتباط هم تأثیر منفی میذاره ) و هم در سلامت کل بدن نقش داره، نباید از اهمیت این موضوع غافل شد.

آمارها و هم چنین اونچه که در اکثریت مردم ایران می بینیم، نشون میده که ایرانی ها از نظر دندان های خراب، اوضاعشون خیلی خرابه!

یه جستجوی ساده در اینترنت و یا نگاهی به لینک های زیر از خبرگزاری ها و منابع معتبر، گویای این واقعیته.

بنابراین سعی کنیم همراه با تغذیه مناسب و توجه به سلامت تمام بدن، به سلامت دندان ها و حفظ بهداشت دهان هم توجه کنیم تا به این شکل بتونیم هم بهتر زندگی کنیم، و هم بهتر و سالم تر زندگی بسازیم در کنار همسر و فرزند.

حالا برا اینکه اینجا و در این وبلاگ هم یه نمونه گیری آماری کوچیک و خودمونی داشته باشیم .

مثلاً من خودم یه پسر 22 ساله هستم که تا حالا 7 تا دندون پر شده و ترمیم شده داشتم (از جمله دو تا دندون در جلو ) و 2 تا دندون رو هم عصب کشی کردم. تازه من از کودکی همیشه تا حد ممکن هر شب مسواک می زدم و مسائل بهداشت رو هم رعایت می کردم، با اینکه در کل نسبتاً فرد سالمی بودم و هستم، اما متأسفانه بازم نسبت به سنّم دندون خراب زیاد داشتم.

البته من مشکل فک و دندان های کج و معوج هم داشتم که باعث افزایش ساییدگی دندان ها میشد، ضمن اینکه استرس و فشار عصبی هم خیلی داشتم که در ایران بسیار رایجه و تأثیرات منفی زیادی بر دندان ها و سلامت کل بدن داره...

حالا از بازدیدکنندگان و خوانندگان عزیز میخوام از وضعیت سلامت دهان و دندانشون و تأثیراتی که در رابطه شون تجربه کردن ( چه در رابطه جنسی، عاطفی و چه در سایر روابط اجتماعی ) و حتماً جوابی که میدین شامل اشاره و توضیح کوتاه به این موارد هم باشه:

1. تعداد دندان های خراب در حال حاضر و وضعیت اونها (شامل دندان های پوسیده، پر کرده و عصب کشی شده)

2. سن، قد، وزن، زمینه ژنتیکی خرابی دندان ها، سابقه ارتودنسی و یا نیاز به ارتودنسی در صورت مشکلات فک و دهان، جنسیت (در صورتی که از اسم مستعاری که انتخاب می کنید معلوم نباشه زن هستید یا مرد!)

3. نوع خوراک مصرفی معمول از کودکی تا حالا

4. اینکه آیا بیماری های دیگه ای هم داشتین و دارید و یا در معرضش هستید؟

5. میزان استرس و سبک زندگی به طور کلی (شامل میزان تحرک، ورزش و سایر عادات خوب یا بد)

6. (در صورت داشتن تجربه رابطه عاطفی و جنسی) خرابی دندان شما یا نامزد یا همسرتون تا چه حد بر رابطه تأثیر گذاشته؟ آیا براتون قابل تحمل بوده یا نه؟

سپاسگزار میشم اگه همه دوستان در بحث مشارکت کنن و در کنار هم و با همدیگه یاد بگیریم...

البته واضحه که سلامتی و و یه سری معیارهای اون، تا حدی نسبی هم هست، اما با این حال، اصول و قوانین کلی بر همه ی ما حکمفرماست..


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تجربیات پزشکی (۳۲۲ مطلب مشابه)