سلام
خیلی وقت ها گفته شده برای کنترل میل جنسی و فروکش کردن شهوت بیش از حد ، ورزش می تونه کمک کنه. خب البته از طرفی این حرف می تونه درست باشه، چرا که یه بخشی از شهوت و میل جنسی، به خصوص وقتی خیلی بره بالا، مربوط میشه به خیالبافی های ذهنی که غالباً هم در دوارن تجرد و دوران هایی که موقعیت برای ارضای میل جنسی فراهم نیست، اتفاق می افته...
اما از طرف دیگه، شواهد و مطالعات نشون میده که ورزشکاران میل و توان جنسیشون بالاتر میره و می تونه کمک کنه به بهبود کیفیت رابطه ی جنسی. در بعضی مقالات و تحقیقات هم نوشته که هنوز ارتباط مستقیمی بین ورزش و میزان شهوت پیدا نکردن، اما به نظر می رسه بین ورزش، افزایش هورمون تستوسترون ( البته برای مدت موقت چند ساعته بعد از هر بار تمرین ورزشی ) و میل و کیفیت رابطه جنسی در مردان و زنان رابطه ی مستقیمی هست. و به طور کلی بین میزان سلامت جسم و روان و کیفیت رابطه ی جنسی هم که مسلماً رابطه ی مستقیمی هست.
البته از طرف دیگه، در یکی از مقالات هم نوشته بود ورزش از یه حدی که بیشتر انجام بشه، باعث کاهش تستوسترون و کمی هم کاهش شهوت میشه ( که لینک های مقالات مربوطه رو در ادامه و در انتهای پست میذارم...)
بنابراین آقایون و خانم های ورزشکار و اهل ورزش لطف کنید ما رو از تجربیات خودتون بهره مند کنید و هم چنین بفرمایید که آیا میل جنسی یا کیفیت رابطه شما قبل و بعد از ورزش، و یا احیاناً در دورانی که ورزش رو رها کردین تفاوتی داشته و تفاوتی ( از هر نظر ) احساس کردین یا نه؟ و اینکه ورزش شما در چه حد بوده و چند ساعت در روز و هفته ؟ چقدر کالری مصرف می کردین و تغذیه تون به چه شکل بوده و چه چیزهایی می خوردین و یا احیاناً از چه چیزایی پرهیز می کردین؟


لینک مقالات خارجی که در این باره خوندم برای دوستان علاقمند و کسانی که میخوان بیشتر بدونن یا تحقیق کنن:
http://www.telegraph.co.uk/news/health/8064156/Fitness-fanatics-have-high-sex-drives.html

https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20140608074421AAYePAm

http://www.goaskalice.columbia.edu/answered-questions/exercise-—-increase-testosterone

http://www.webmd.com/men/features/exercise-and-testosterone#1

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه) روش های کنترل کردن میل جنسی (۴۲ مطلب مشابه)