سلام دوستای خوبم
میخوام یه چیزی بگم

عموم ضربه هایی که من تو زندگیم خوردم بخاطر این بود که آینده بینی نداشتم . میدونی ... کم عقلی میشه اسمشو گذاشت...

خواسته های نفسمو لبیک میگفتمو جالبه...تهش هم میگفتم کار خدا بود

چه خدایی؟

یه خدایی ساخته بودم که همش دوس داشت بره عشقو حال

اون خدا نبود...

اون نفس اماره بود که انقد قشنگ باهام حرف میزد که فکر میکردم خداس...

اما اون خدا نیود...

خدا همونی بود که موقع احساس گناه حالمو بد میکرد...

میخوام از خدا بگم...

میخوام از تجربم بگم...

میخوام اعتراف کنم...

میخوام اینجا بگم که من تازه خدامو شناختم...

میخوام اون چیزی که الان تو ذهنمه رو بیارم رو کیبورد کامپیوترمو حرف دلمو بزنم...

بچه ها؟

من یه حاجتی از خدا داشتمو مدام دعا میکردم اما هیچ صدایی از خدا نمیومد

بخاطر همین ناامید شدمو گفتم خدا هیچ کاری برا من نمیکنه باید خودم کاری برای خودم بکنم

اما به هردری میزدم بسته بود...

 دوباره افسردا شدم و دوباره ناامید شدم...

زندگیم پر از گره بود...

دو تا حاجت از خدا میخواستم که هر دوتاش گره کور داشت...

فلج شده بودم ازبس این دوتا گره سنگین بود...

واقعا زورشو نداشتم حلش کنم...

شده از همه چیزو همه کس ناامید بشی؟؟؟

من همین حسو داشتم...

مدام با خدا دعوا داشتم...

مدام اعصابم خورد میشد...

تا اینکه یه روز یه ایه قران خوندم که خیلی روم تاثیر گذاشت

سوره طلاق ایه 3

معنی ایه و از جایی که فکرش را نمیکنم به او روزی میرساند و هرکس بر خدا اعتماد کند او برای وی بس است خدا فرمانش را به انجام رسانده است.به راستی خدا برای هرچیزی اندازه ای مقدر کرده است.

به خودم گفتم خدا خودش گفته اگه به حرفم گوش کنی گره زندگیتو باز میکنم

پس منم تلاشمو میکنم...

خدا رو شکر یکی از بزرگترین گره های زندگیم  به صورت کاملا عجیبو غریب باز شد

منم به یه نتیجه ای رسیدم میخوام باهاتون درمیون بذارم

ببینید دوستای خوبم هرچیزی که باید اتفاق بیوفته میفته

اصلا نگران نباشید...

واقعا جدی میگم همه چیز یه حکمتی داره...

اگه گره کوری در زندگیت هست سعی که بفهمی چرا خدا دعاتو مستجاب نمیکنه..عموم امتحانات ما یه درسی توش داره...که تال زمانی که درسشو یاد نگیری گره زندگیت باز نمیشه...و روز به روز سخت تر میشه به خصوص اگه غر بزنیو با خدا دعوا بگیری...

من زمانی که فهمیدم که خدا میخواد بهم درس صبر بده دیگه سرخدا غر نزدم و اتفاقا همیشه خدا رو شکر میکردم

دوستان؟؟؟

هیچ چیزی اتفاقی نیست و هیچ چیزی شانسی برات اتفاق نمیوفته...هیچ کسی اتفاقی بهت زنگ نمیزنه بلکه همش کار خداست

اگه اینا رو نفهمی همیشه با خودتو خدا و دیگران مشکل داری...

زندگی بدون توکل جهنمه.

من تازه فهمیدم خدا کیه و توکل چیه؟

معنی توکل اینه

خدا خوبیتو میخواد و تو دعا کنی دعاتو مستجاب میکنه فقط باید درسی رو که توی اون امتحان هست رو بگیریو صبر کنی زمانش برسه.

عموم امتحانات زندگیمون واسه این تموم نمیشه که ما درسی رو که باید بگیریم رو نمیگیریم

دوست خوبم

وقتی به مشکلی برخوردی به زمینو زمان فحش نده

به خدا اینجوری زندگی برات سخت تر میشه

من وقتی از خدا شکرگزای میکردم...هم حال خودم خوب میشد...هم به حاجتم نزدیک تر میشدم

من دوتا حاجت دارم یکیش که مستجاب شد خدا رو شکر اما دومیش...به نظرم خدا منتظره ببینه من شکر مستجاب شدن دعای اولی رو میکنم یا نه؟؟؟

اما یه نکته مهم

باید باور توحیدیتون قوی باشه...

یعنی اگه میبینی کاره از دستت بر نمیاد بگی

خدایا فقط تو میتونی...

و امیدتو تز همه بکنی یعنی دلخوش به کسی نباشی

دستاتو به نشونه تسلیم بالا ببریو بگی خدایا فقط توووووووووووووو

و بر ائمه توسل کنی

و بگی کناهامو ببخش...

بچه ها؟

در انتها

اگه گره کور دارین از دیگران بخواین براتون صلوات بفرستنو براتون دعا کنن...

خیلی اثر داره...خیلی

عموم امتحانات خدا با صبر نزدیکی داره

میخواد صبرتونو بالا ببره...

اگه بیتابی کنید ازین امتحان مردو میشین...و انقدر این امتحان از شما گرفته میشه تا قبول شید

پس صبر کن

صبر یعنی

خدا میدونم که تو حاجت منو میدی..من تلاشمو میکنم و وقتش که برسه تو حاجت منو میدی...

و شروع کنی به شکر گذاری...

سخته اما اگه بتونی روز به روز به خواستت نزدیکتر میشی...

تو میتونی همین الان یه بسم الله بگو و شروع کن

(گرفته شده از سایت چهل توبه www.40tobe.com)


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)