با سلام
من یه سوال اساسی برام پیش اومده که خواهشا دوستان فکر کنن و بعد جواب بدن. جواب احساسی ندن.
با این اوضاع کشور آیا این همه تبلیغ بیش از یک بار بچه دار شدن تو این کشور منطقیه؟ آیا مسئولین فکر هم می کنن و یا فقط از سر احساس تبلیغ می کنن؟ لطفا با دقت موارد زیر را بخونید و بعد جواب بدید. درباره فقر و بیکاری هم صحبت نمی کنم. اصلا فکر می کنم ما تا پنج سال دیگه همه مشکلات بیکاری رو حل می کنیم!

- کشور ما یک کشور بسیار خشک و کم آبه. حجم بارندگی بسیار پایین و سد ها همیشه خالی. آب های زیر زمینی که صد سال طول میکشه پر بشه تقریبا در سراسر کشور به اتمام رسیدن. پس آب این جمعیت که قرار بدنیا بیاد از کجا قرار تامین بشه ؟ (خواهشا نگید فرهنگ سازی می کنیم و درست میشه. الان بیست ساله که دارن میگن آب کم مصرف کنید. اما حتی اگه به مصرف آب افراد تحصیل کرده فوق لیسانس نگاه کنید می بینید که عین یه آدم بی سواد شیر آب رو باز می کنن و ظرف میشورن. روزی یه بار حموم میرن  کلی آب هدر میدن و ... من دیگه مطمنم جامعه ما با شرایط فعلی قابل اصلاح نیست. چون در مقابل دولتش موضع داره و حرف دولت رو قبول نمی کنه )

- ممکنه بگید 90 درصد آب تو بخش کشاورزی مصرف میشه. اونو درست کنیم مشکل حل می شه. بعله. اما مسئله اینجاست که الان بیست ساله دولت داره میگه آبیاری قطره ای و فلان و... اما اگه زمین های کشاورزی اطراف تهران مراجعه کنید می بینید که هنوز هم با روش های سنتی غرق آبی کشاوزری می کنن. دیگه چه توقعی از جاهای دور افتاده داریم. ( پس امیدی هم نمیشه به اصلاح این بخش داشت)

- تراکم بالای جمعیت در شهرها. الان واقعا زندگی در شهرها با این همه جمعیت و ترافیک شده مثه زندگی تو جهنم. همش ترافیک. همش شلوغی. آپارتمانها کوچیک اندازه قفس. خونه های حیاط دار تقریبا تو شهرهای بزرگ مثل تهران منقرض شدن. در حالی که تا سی سال پیش تهران پر بود از خونه هایی با حیاط های بزرگ. تو هر جا هم که میری انقدر جمعیت زیاده که کلافه میشی. تراکم جمعیت باعث بسیاری از بیماری های روحی و روانیه. الان همه مردم عصبی اند هم یکی از دلایل عمده اش عصبی بودنه.
نیایید بگید همه کشور ها جمعیت بالایی دارن ما هم داشته باشیم. اونا تراکم جمعیت شون پایینه. یعنی همه یه جا متمرکز نشدن و تو سطح کشورشون پخشن. چون بیابون ندارن.

- ویران شدن محیط زیست. هم اکنون شاهد هستیم جمعیت بالا چطور طبیعت و محیط زیست ایران رو ویران کرده. تمام رودخانه ها و دریاچه ها خشک شدن. به خاطر نیاز کشور به آب و ایجاد چاه هایی برای کشیدن آب. تخریب جنگل و ویلا سازی. انباشت زباله در سراسر طبیعت کشور. در حالی که تا سی سال پیش که جمعیت کم بود هیچ کدام از این مشکلات وجود نداشت.

- عده ای معتقدند که جمعیت زیاد باعث ایجاد امنیت برای کشوره! در صورتی که هر کسی با کمترین اطلاعات نظامی می دونه که امروزه فاکتور تعداد سرباز در قدرت یه کشور تو جایگاه 7 یا 8 اهمیت قرار داره. هزار سال قبل که نیست سرباز و شمیشر زن ها عامل قدرت باشه. مثالش هم فراوونه. الان اسرائیل یه کشور 5 میلیونیه. اما مسلمانان با یک و نیم میلیارد جمعیت حریفش نیستن. یا اینکه آمریکا با دویست هزار سرباز میره افغانستان و عراق رو که هر کدوم بیست میلیون جمعیت دارن اشغال میکنه. ما اگه چهل میلیون هم بشیم می تونیم یه ارتش دویست هزار نفره حرفه ای و مجهز داشته باشیم.
پس می بییند. اگه کشور ما مسائل مالی هم نداشته باشه جمعیت زیاد نابود کننده ست براش. در صورتی که یه جمعیت 40 میلیونی براش ایده ال و کیفیت زندگی مردمش به اوج میرسه. لطفا با تفکر جواب بدید و نه احساسی.

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)