سلام

23 سالمه میخواستم بدونم کسی با شرایط من تونسته توی تحصیل موفق باشه ؟ یک ساله که به خاطر مشکلات مالی خانواده مجبور شدم کار کنم ...تونستم به زور یه کار دو شیفت با 8-9 ساعت کار در یه اداره پیدا کنم .

حقوقش هم جوری هست که مشکلات مالی منو خوب تامین نمیکنه ولی خب از سر ناچاری مجبورم این کارو برم چون به پولش احتیاج دارم .

دیروز که با هم دانشگاهی هام صحبت کردم فهمیدم خیلیاشون تونستن لیسانس بگیرن و در اداره شغل خوبی دست و پا کنن در حالی که از من کوچکترن . راستش این خبر به شدت روحیه منو بهم ریخته آخه من کاردانی دارم و وضعیت بد مالی پدرم باعث شده دور تحصیل و کلاس آموزشی رو خط بکشم حتی  لباسمو خودم میخرم و پدرم یه قرون نمیتونه کمک مالیم کنه .

اگه بخوام اینجور ادامه بدم به هیچ جایی نمیرسم چون اصلا وقت ندارم واسه کارهای دیگه مشغول باشم . وقتی میام خونه مثل جنازه می افتم گوشه خونه ..تمام انرژی و حوصله من میره واسه کار .

مدتیه هست که به فکر ادامه تحصیل افتادم میخوام هر طور شده لیسانس بگیرم تا بلکه با این کار بتونم پیشرفت کنم آخه خیلی از کار ها رو به خاطر نداشتن لیسانس از دست دادم .

شما جای من بودین چه میکردین ؟ فکر میکنین با این وضع میتونم روزانه درس بخونم تا سال دیگه کنکور بدم ؟ اینو هم بگم بخش زیادی از حقوقمو دارم پس انداز میکنم واسه دانشگاه سال آیندم .

باورتون میشه از اینکه توی این سن همچین وضعی دارم خیلی عصبانی ام . این روی رفتارم با خانواده تاثیر گذاشته ..میگم چرا دوستم به واسطه پول پدرش هر کاری تونست کرد ولی من حتی پول لباس و کفشمو پدرم نمیتونه بده ؟ گناه من چیه که توی این سن به جای مهمونی و کلاس آموزشی و ورزشی رفتنم دو شیفت کار میکنم .

اصلا خودتونو بذارین جای من واقعا اگه شرایط منو داشتین چه حس و حالی بهتون دست میداد ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
کسب و کار (۵۷۶ مطلب مشابه)