سلام
 مدتی هست که من آمریکا زندگی میکنم. چند تا مساله خیلی مهم هست که باید حتما کسایی که در ایران زندگی میکنند بدونند. این مسایل نه تنها در زندگی زناشویی با همسر بلکه در مسایل دینی و اخلاقی مخصوصا خیلی کمک کننده هستند.
1. مردان آمریکایی فقط بخاطر خود زن ازدواج نمیکنند. اگر دختر خوشگل باشه باهاش ازدواج میکنند یا یک فایده ای برسونه وگرنه در حد دوستی باهاش هستن. البته همیشه عده ای هم هستن که عاقلانه تصمیم میگیرند.
2. زنان آمریکایی هم فقط بخاطر مرد باهاش ازدواج نمیکنند. زن های زیادی هستند که برای پول ازدواج میکنند. مستندهاش رو من دیدم.
3. مردان و زنان آمریکایی به همسر یا دوست دخترشون زیاد وفادار نیستند. من چند تا هم خونه آمریکایی داشتم که خیلی راحت با دختران غریبه رابطه برقرار میکردند و بعضیاشون دوست دختر هم داشتند ولی بهش چیزی نمیگفتند.
4. تو آمریکا اگر زن شغل نداشته باشه، مرد حق داره از زن شکایت کنه که در خرج خونه کمک نمیکنه و من نمونه اش رو دیدم که دادگاه حق رو به مرد داد.
5. تعداد خیانت بعد از ازدواج زیاد هست هم از طرف مرد و هم از طرف زن.
6. زن ها اینجا آزادن که هر چی خواستن بپوشن و شوهر حق نداره بگه من دوست ندارم تو اینجوری لباس بپوشی. من مستند دیدم که همین پوشش زن در جمع باعث طلاق شده.
7. آمار طلاق در آمریکا 53 درصد هست.
8. اکثر آمریکایی ها چه مرد چه زن، فیلمهای غیر اخلاقی رو هر از چند گاهی نگاه میکنند.
شما همتون مثل خواهر و برادرای من هستید. اینجا از لحاظ مادی بد نیست اما گلستان هم نیست. از لحاظ مادی اگر آدم کاربلدی باشید میتونید حقوق بالایی بگیرید ولی باید همه موارد چه مادی چه معنوی رو با هم در نظر گرفت. یکی از دوستانم اینجا به من گفت که پسر یکی از استادهای ایرانی دانشگاه به پدرش گفته که تو من رو اذیت کردی، به پلیس زنگ میزنم. دوستم به من گفت که یکی از ایرانیهای مذهبی اینجا، پسرش همجنس باز شده. حالا من نمیدونم این مورد آخر چقدر صحت داره ولی بعیدم نیست.
حرفم رو تموم بکنم. موقعی که ایران بودم هر روز دست و پای مادرم رو میبوسیدم ولی الان خیلی وقته که مادرم رو ندیدم. امروز هم بدجوری هوس مسجد رفتن به سرم زد ولی از اینجا خیلی دوره منم ماشین ندارم داشت گریم میگرفت.

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل متفرقه (۷۵۸ مطلب مشابه)