سلام

من یه مطلبی خوندم که برام مفید بود خواستم اینجا قید کنم شاید به درد شما عزیزان هم بخوره..

شاید برای شما هم پیش آمده دعا کنید و به خواسته خود نرسید. گناهانی وجود دارند که باعث حبس دعا می شوند. یا گناهانی که باعث تغییر نعمتها میشوند. ممکنه ماها مرتکب این گناهان بشیم و این گناهان رو کوچک بشماریم یا حتی گناه ندونیم. ولی بدانیم که شاید حکمت برآورده نشدن دعاهای ما ارتکاب همین گناهان به ظاهر کوچک باشد:

1. تاخیر نماز و یا ترک نماز با تاکید بر نماز صبح و عشا

2. سبک شمردن نعمتها (خیلی مهمه . من خودم شاید گرفتار این گناهم و داشته های خودم رو گاهی ندید میگیرم)

3. ترک صدقه

4. بد زبان بودن

5.بد نیتی ( نیت کارها خیلی مهمه. معلمی داشتم میگفت: کاش برسیم به جایی که تو همه کارها از کوچیک تا بزرگ اول خواست خدا و نیت خالصانه برای بندگی خدا رو بررسی کنیم )

6. بدباطن بودن

7. از خدا شکایت کردن

8. یقین به اجابت نداشتن

9. ترک صله رحم

10. نافرمانی از پدر و مادر و آزردن آنها

11. ظلم و ستم

12.غرور و کبر

13.سو ظن ( همین که تو کار مردم سرک بکشیم و برای هر کاری تفسیری داشته باشیم که شاید درست نباشه و به دیگران بدبین بشیم .

خود من متاسفانه وقتی فکر میکنم بین افراد فامیل بوده که سوءظن پیدا کردم. و این از بزرگترین گناهانه که مانع استجابت دعا میشه و من نمیدونستم. حتی سوءظن رو زیاد هم گناه نمیدونستم !!!!!)

من خودم ناخواسته گرفتار برخی از این گناهان هستم. پس نباید وقتی دعایم مستجاب نمیشه اعتراض کنم . خود کرده را تدبیر نیست. احسنت به نظام تقدیر و قضای خداوند عزوجل

"صبا"


پیشنهاد:

یک شب طلایی بجای چهل شب

اگه یک دعای مستجاب داشته باشید اون چیه ؟

برای حاجت های همدیگه دعا کنیم

30 راهکار عملی دعا کردن صحیح

چرا وقتی بارون میباره آدم دوست داره دست به دعا برداره؟!

دعا در حق دیگری زود مستجاب میشه

احساس میکنم چون گناه میکنم خدا دعامو مستجاب نمیکنه

عاقبت به خیر نشد کسی جز به دعای خیر پدر و مادر

روش درست دعا کردن و موانع استجابت آن (1)

مطمئن باشین که با دعا کردن هیچی عوض نمیشه !

دعا کردن در حق دیگری چقدر تاثیر داره در اون فرد ؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اعتقادی (۱۲۲۸ مطلب مشابه)