با سلام خدمت دوستان
تو این پست اگه خودتون یا آشناینتون دچار نوعی کلاه برداری در فضای اینترنت شدین میتونید به اشتراک بذارید تا لااقل جلوی ضرر بقیه رو بگیرید.
ضمن این که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه هم که این وبلاگ رو رصد میکنه امیدوارم این پست رو هم ببینه و کلاه برداری ها رو به پلیس فتا گزارش بده.

اولین مورد رو هم خودم تعریف میکنم؛ در تلگرام یک پیام خوندم با متن زیر:

  « چند تا شماره استعلام جدید که ممکنه به دردتون بخوره :

  🔹سامانه استعلام تعداد سیم کارت
   ⬅️   ارسال کد 511 به سامانه  (.....)

  🔹استعلام نمره منفی و میزان تخلفات رانندگی
    ⬅️ ارسال کد 512 به سامانه (......)

  🔹استعلام خلافی و شکایت نسبت به جریمه ها
   ⬅️ ارسال کد 513 به (......)

  🔹استعلام سابقه بیمه (سوابق کاری)
   ⬅️ ارسال کد 514 به سامانه (......)

  🔹استعلام وضعیت یارانه و اعتراض حذف شدگان
   ⬅️ ارسال کد 515 به سامانه (......)

  🔹استعلام وضعیت سربازی و معافیت های 95
   ⬅️ ارسال کد 516 به سامانه  (......)
   هزینه هر کدومش صد و پنجاه تومنه »

اینو فرستادم تو گروه ها تا شاید کار بقیه رو راه بندازه یک ثوابی هم ما کنیم! ولی فرداش تو یکی از گروه ها دوستم پیام داد که خودت اینو امتحان کردی؟ من هم گفتم نه، چطور مگه؟
دوستم هم گفت که شاید یک فرصت طلب اینو نوشته باشه برای اینکه شارژ مفت از دیگران بگیره! من هم دیدم که اوضاع پسه مجبور شدم خودم این شماره ها رو امتحان کنم. کد استعلام تعداد سیم کارتو فرستادم و بعدش یک پیامک برام اومد که آدرس سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رو بهم داد!
یعنی 150 تومان پول یک چیزی دادم که کاملا رایگانه! الان هم احتمالا هر روز چند تا پیامک برام میفرستن و بابت هر پیامک هم 150 تومان ازم پول میگیرن! و این بود بود داستان تبدیل شدن ثواب ما به کباب:|

برادر کوچک شما «جام دل» (یک فریب خورده اینترنتی)

مرتبط:

به غریبه هایی که میگن پولم رو دزد زده اعتماد می کنید؟

به یه خانواده در راه مانده کمک کردم، نکنه کلاهبردار بودن؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه) امنیت در فضای مجازی (۵۹ مطلب مشابه)