با سلام

من بسیار نگران و ناراحت هستم و واقعاً به کمک و راهنمایی نیاز دارم لطفاً هر کسی راجب مشکل من اطلاع داره کمکم کنه از همگی متشکرم. کسی رو ندارم که سوالمو ازش بپرسم .

من ورودی کارشناسی دانشگاه آزاد سال 87 هستم از زمانی که وارد دانشگاه شدم  قلباً علاقه به ادامه تحصیل  داشتم به علت شرایط خاصم و مشکلاتی که برام وجود داشت و کم کاری خودم که درس نمی خوندم هر ترم بیشتر واحد هایی که داشتم رو حذف می کردم تا جایی که واحد هام هر ترم خیلی کم بودن درس نمی خوندم و شب امتحان هم از ترس که توانایی خوندن اون جزوه سنگین رو ندارم درس رو حذف می کردم در صورتی که دوستانم حتی شب امتحانی درس رو هر طوری بود با نمره خوب می گذروندن سال ها سریع و پشت سر هم گذشتند .

واحد هایی که برداشتم به طور کلی شش سال و نیم طول کشیده حالا اگر زیاده یا نه نمی دونم با توجه به قوانین دانشگاه آزاد بهم اجازه دادن و حرفی زده نشد بعد دو واحد معرفی به استاد داشتم ( سه واحد بود که نمره عملیشو داشتم ) که برای امتحان نرفتم الان بیشتر از یک ساله که اون واحد رو برداشته بودم و به سایت دانشگاه که مراجعه کردم برام نمره صفر رد شده بود.

در یک سایت اینترنتی نوشته بود که با موجه کردن غیبت ( احتمالاً بردن گواهی ) زمان دیگری برای امتحان مشخص می شه . حالا مطلبی رو امروز متوجه شدم که اشک به چشمام آورده و خیلی ناراحتم یک سایتی خوندم که اینطور نوشته بودند :

سلام
من ورودی ۸۸ کارشناسی پیوسته هستم. در شش سال یعنی ۳۱ شهریور امسال فارغ التحصیل شدم. زنگ زدم سنجش گفتن سقف سنوات مجاز ۵ ساله و کسی که بیشتر از ۵ سال تحصیلش طول کشیده حق شرکت در آزمون ارشد و نداره. تا حالا کلی خونده بودم حالا حسابی استرس گرفتم یعنی نمی تونم ارشد بخونم. همه ی زحماتم به باد رفت؟ راه حلی نیست؟

پاسخ :

سلام
اگر ورودی 88 هستید برای شما 6 سال می باشد. برای ورودی های 90 به بعد 5 سال می باشد .

حالا من که تا شش سال و نیم دانشگاه می رفتم چیزی که بیشتر از همه ناراحتم کرده اینه که دارم به این موضوع فکر می کنم که اگر نمی شه کنکور ارشد شرکت کنم برم رشته ای که بهش علاقه دارم همین دانشگاه آزاد برای مهر ثبت نام کنم و لیسانسم رو در زمان کوتاه و معدل بالا ( برای ارشد و قبولی دکتر معدل اثر دارد ) با کمک خدا بگیرم و بعد ارشد شرکت کنم که تا اون موقع 30 سالم می شه ( دختر هستم ) .

نا امیدی به خداوند گناه کبیره هست برای همین با وجود اشتباهاتم نا امید نیستم به لطف خداوند.

در ضمن معدلم پایین هست فعلاً که اگر بالا بود برای مقاطع بعدی خیلی کمکم می کرد. رویاهایی دارم که دوست دارم بهشون برسم یکی از راه هاش ادامه تحصیل و بهش علاقه دارم .

حالا راهنمایی می خوام قوانین سازمان سنجش چی هست من نمی تونم کارشناسی ارشد شرکت کنم؟ شما خبر دارین ؟ اگر نمیشه که دوباره از لیسانس شروع کنم . خدا  خیرتون بده و مشگلات شما رو حل کنه خیلی ناراحت هستم و منتظر راهنمایی شما


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ادامه تحصیل (۴۸۰ مطلب مشابه)