درود
مدت هاست  که بر روی حجاب اجباری مانور میدهند . از شبکه های فارسی زبان خارج از کشور تا ایجاد پتیشن در فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی!
برای من حجاب اجباری باشه یا نباشه مهم نیست. رعایت بکنید نکنید ذره ای برام مهم نیست اما معتقدم مشکل حادی نیست! این یک مثال بود تا به اصل مطلب برسم .
چرا کسی بر روی سربازی اجباری مانور نمیدهد؟ چرا انقدر که از ان ( حجاب اجباری ) به اصطلاح مشکل صحبت میشه از سربازی اجباری صحبت نمیشه؟
با وجود تلاش هایی که صورت میگیره برای حذف یا بهبود این قانون اجباری اما باز هم کافی نیست . چرا تو این جامعه همه در رابطه با مشکلات زنان صحبت میکنند و کسی که به مشکلات مردان اشاره نمیکنه؟
مردانی که به واسطه مهریه های نجومی  که به واسطه علاقه ای که به زنش داشته امضا کرده و حالا باید به دلیل نداشتن بره به زندان!
چرا کسی از سربازهایی که بی دلیل و ناخواسته کشته شدن حرف نمیزنن ؟ سربازی که به احتمال 90 درصد نمیخواستند برن و رفتن و داغشون به دل مادرش و گردشون موند!
اما وقتی یک نفر به اصطلاح هنرمند میمیره همه براش عزاداری میکنند . سی سه پل میرند و شمع روشن میکنند و ... .
در صورتی که کارکرد یک معلم یا یک سرباز از یک خواننده به مراتب بیشتر هست. کارکرد یک پرستار و پزشک از یک هنرمند به مراتب بیشتر هست.
اما دریغ از توجه! فقط کافی هست بگن فلان هنرمند مشکل مالی داره. همه وای ووی! اما این همه کارگری که دارن میمیرن و سایر اقشار اسیپ پذیر جامعه انگار که نه انگار!
مثلا چند وقت پیش برنامه خندوانه را دیدم که شاهرخ استخری را دعوت کرده بود. بعد میگفت ماشین ندارم. رامبد جوان گفت که بابا زشته یک ماشین بهش بدین!
زشت نیست که معلم این کشور با وجود برترین کارکرد یعنی اموزش و پرورش بچه ها از نظر مالی در بالاترین سطح نباشه. زشت نیست شغل دوم داشته باشه. جمعش کنید بابا حالمونا بهم زدین!
با تشکر
دکتر بهزاد کریمی. دانشجوی دکترای علوم اجتماعی - بررسی مسایل اجتماعی ایران دانشگاه اصفهان . 26 ساله

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل اجتماعی روز جامعه (۶۳۴ مطلب مشابه)