سلام

یک زن داداش دارم از وقتی وارد خانواده ما شده دائم ما رو زیر ذره بین گذاشته از بزرگ تا کوچیک و همش به اصطلاح خودش میخواد ما رو نهی از منکر بکنه ..حالا نمیگم ما بی عیب و نقصیم ولی این خانم گویی خودشون فرشته بیگناهن و ماشاءالله یه زبانی دارن یکی بگی صد تا میشنوی و هر طور که شده میخواد حرفشو به کرسی بنشونه.

مثلا ما برای یه موردی برای داداش کوچکم رفته بودیم خاستگاری .اصلا هم به ایشون نگفتیم .بعد موقع تحقیقات این خانم خبردار میشه و ناراحت که چرا منو در جریان نذاشتید بعد هم کلی سخنرانی که این خانواده فوق فوق العاده پولدارن و شما اصلا از تامین مخارجشون برنمیاید ولی اون خانواده گفته بودن که مسائل مالی برای ما مهم نیست و... و بعدش  زن داداشم یک لیست بلند بالایی از صفات برادر کوچکم تهیه کرده بودند که اگه ازشون کسی پرسید تحویل بدن که مثلا ایشون تنبل هستن و شکم پرور و ...

بعد از سادگی مادرم در جلسه تعیین مهریه زن داداشم رو دعوت کرده بود و این خانم هم شده بود متکلم وحده و کلا خواستگاری رو طبق میلش به هم زد و اون خانواده رو منصرف کرد که به ما نمیخورن و به ما میگه چرا نمیرید خواستگاری فلان دختر یتیم که برادرم نپسندیده بود و منطقش هم این بود که مگه این دختر ها نباید ازدواج کنند !!!
یا مثلا میگه چرا پدرم به من بیشتر از او محبت میکنه و  حتی در مورد لباس پوشیدن من و معیارای ازدواجم هم اظهار نظر میکنه . من پزشکی میخونم و قصدم ازدواج با یه پزشکه  , ایشون میگه این خیلی غلطه و ... و اینکه خودش کلی خاستگار پزشک داشته ولی به خاطر اخلاق و چیزهای دیگه با هاشون ازدواج نکرده و داداشمو رو انتخاب کرده ...

زمان عروسی ایشون به اصرار خودشون ,ما مجلس در یه تالاری تو خونه شخصی گرفتیم حالا ایشون بعد 10 سال میگن چرا ؟ برادر بزرگم هم حامی پر پا قرص ایشونه .
ما خانواده ای هستیم که هممون تو جامعه موش تشریف داریم و نمیتونیم از حقمون دفاع کنیم و یه مقدار اتحادمون هم جلوی غریبه ها کمه . الان من میدونم که این طرز برخورد زن داداشم به خاطر رفتار خودمون هست ولی سوالم اینه که بعد حدود ده سال که ایشون وارد خانواده ما شدن ایا میشه ما رفتارمون رو طوری عوض کنیم که ایشون به خودش اجازه دخالت در جزئی ترین امور زندگیمون رو نده یا اینکه دیگه خیلی دیر شده و فایده نداره ؟؟
والا زمان قدیم یه موجودی بود بنام خواهر شوهر همه ازش حساب میبردن الان اخرالزمانه عروس خواهر شوهرا رو به سیخ میکشه !!!
من که به شخصه به مامانم گفتم اجازه نمیدم تا قبل عقدم , زن داداشمو کسی باخبر کنه .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ارتباط با خانواده شوهر (۶۴ مطلب مشابه)