سلام

من دختری حدود 30 ساله هستم. از خیلی سال پیش درگیر خ.ا بودم. مثل خیلی ها اوایل چیزی ازش نمیدونستم حتی اسمش رو هم نمیدونستم فقط ازش خوشم میومد و ادامه ش دادم. وقتی فهمیدم این کار گناهه و چه تبعاتی داره دیگه خیلی دیر شده بود و من بهش معتاد شده بودم. بارها سعی کردم ترکش کنم ولی زیاد دوام نمیاوردم و روز از نو، روزی از نو.

راههای مختلف رو امتحان کردم ولی فایده نداشت. حتی یک بار، نزدیک 4 ماه ترک کردم و خیلی به خودم مطمئن بودم که دیگه اتفاق نمیفته ولی توی یه لحظه باز همه زحماتم رو به باد فنا دادم!

ولی بار آخر به لطف خدا دیگه موفق شدم و به مدت یک ساله که ترکش کردم. عید فطر امسال یک سال شده که ترک کردم. ولی دیگه مثل دفعه قبل اعتماد به نفس کاذب ندادم و دیگه ریسک نمیکنم و خودم رو در شرایطی قرار نمیدم که دوباره همه چی خراب بشه. کاش خدا کمک کنه که این دفعه دیگه دائمی باشه و هیچ وقت دیگه برنگردم.

رهایی از گناه


در کل می تونم بگم دو تا عامل اصلی هست که اگه شرایط به وجود اومدن این دو عامل فراهم نشه بیشتر مشکل آدم حل میشه. اول بیکاری دوم تنهایی.

علت اصلی ای هم که چند سال پیش بعد از 4 ماه دوباره برگشتم به خاطر این بود که فکر میکردم من دیگه ترک کردم و در امان هستم! و فکر میکردم تصاویر یا نوشته های تحریک کننده دیگه روم اثر نداره ولی اشتباه میکردم.

یه مسئله ای که دفعه آخر مخصوصا اوایلش خیلی کمکم کرد که بتونم ترک کنم این بود که من یه نذری کردم و به خاطر اون باید به مدت 40 روز، هر روز یه مقداری قرآن میخوندم و در اون مدت هر وقت وسوسه میشدم به خودم میگفتم خجالت بکش! به خاطر نذرت هر روز داری قرآن میخونی اون وقت میخوای ....... . خلاصه به لطف خدا سعیم رو کردم و شد.

برای همه کسانی که دچار این مشکل هستن دعا میکنم که اونها هم بتونن ترک کنن.

منبع عکس : جام نیوز


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ترک خودارضایی (۱۲۷ مطلب مشابه)