پدر و مادر پیر ، بیمار و تحت تکفل آیا مانع ازدواج هستند ؟
مانع نیستند مردم اونا رو مانع می دونن . من تو خانواده از پدر پیرم نگهداری می کنم . اگر بخوام ازدواج بکنم من نمی تونم پدرم رو رها بکنم . مثلا آقا پسر میگه ، خانم قبول نمی کنه من بگم بیا پیش پدرم زندگی کن . منم باشم قبول نمی کنم . منطقیه . بگو من یه پدر پیر دارم یا مادر بیمار دارم و حاضر نیستم دست از سرشون بردارم . لطف اونا ، مهربونی های اونا باعث شده من بشم این . بابام کمر خم کرد که من کمر راست کنم . مامانم رو نگاه کن چه چین و چروک هایی توی صورتشه ؟  واسه اینه که من صورت داشته باشم شفاف و لطیف .
ولی ... ولی ... ولی ... بعد از ازدواج زندگی در خونه ی پدر و مادر هر کدوم از دو طرف ،‌یا در مجموعه ای که اون ها زندگی می کنند ساکن نشید . خب خانواده ی داماد میگن ما تو یه آپارتمان زندگی می کنیم . یکی از واحد ها خالیه . انشاءالله ازدواج کنیم میریم اون جا . حق نداری ! ممنوع . ممنوع . چرا ؟
اول ازدواج اینا می خوان یه کارهایی بکنن !!!  دختره می خواد دامن بپوشه 5 سانت !!! اشکالی داره به نظر شما ؟!  رسول خدا فرمودند : بهترین زنان شما ، زنان عفیف و بسیار تحریک کننده هستند . بیرون خونه عفیف ، جلوی شوهر بی حیا ! امام صادق علیه السلام فرمودند : بهترین زنان زنی است که چون از خانه بیرون رود لباسی بپوشد که برای او مانند زره باشد و چون با شوهرش خلوت کند لباس حیا از تن بکند .
خب ازدواج کردند خیلی هم طبیعی هستش ، کسی هم نمی تونه بگه نه . خانم می خواد یه رکابی بپوشه با یه دامن 3 سانتی !!! چرا ؟ چون اول هیجانات اونه .
خب حالا می خوایم بریم تو یه واحد آپارتمانی که مادر شوهر واحد بغلیه ! خانمه تیپ زده به خودش رسیده ، هفت قلم آرایش ، الان شوهره میاد بپره تو بغلش . مادر شوهره در می زنه ! یا ابالفضل با این قیافه منو ببینه که اعدامم ! بدو بدو اینا رو بشور ! بله ! آش آوردم برات !!! عروس گلم !  کوفت آدم میشه این آش .
وقتی نزدیک باشیم مامان بابا از سر دلسوزی میخوان کمک هایی بکنن که بعضا ما فکر می کنیم دخالته و ... و ... و...
خب آخرش چی ؟ آیا پدر و مادر پیر ، بیمار و تحت تکفل مانع ازدواج هستند یا نه ؟
من دارم ازدواج می کنم . میگم که پدر و مادرم برام مهم هستند . میگم که هر روز باید به اینا سر بزنم چون پیر و ناتوان هستند و میگم که من باید براشون پرستار بگیرم . تا دیروز من پیش اونا بودم الان دارم ازدواج می کنم . پس آقا یا خانمی که داری شریک زندگی من میشی ، من خودم رو نسبت به پدر و مادرم متعهد می دونم . باید پرستار بگیرم . حقوقش رو بدم و ... .
روزی 10 دقیقه میرم و بهشون سر می زنم . اگه کاری داشته باشن براشون انجام بدم . در قبال زحمتی که برای من کشیدن چیزی نیست .

تایپ شده از روی سخنرانی دکتر فرهنگ با ویرایش


مرتبط:

آیا فوت پدر و مریضی مادر، مانع از ازدواج دختر هستند ؟


مرتبط با سالمندان:

تجربیات شما در نگهداری از سالمند پوشکی

چطور احترام پدر پیرم رو نگه دارم؟

می خوام دیگه پیر شدن و شکسته شدن پدرم و بیشتر از این نبینم

در مورد شغل نگهداری از سالمندان اطلاعات می خوام

معرفی مراکز و موسسات معتبر نگهداری سالمند و کودک



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) موانع ازدواج (۴۹ مطلب مشابه)