سلام

من چند روز پیش مطلبی با عنوان " چرا پسران سن بالا تمایل دارن با دختران کم سن ازدواج کنن؟" که دوستان واکنش های متفاوتی نشون دادن؟

موضوعی که من خیلی تعجب کردم این بود که چرا دوستان انقدر کم دقت می کنن رو مطلب عنوان شده. این متن من کاملا مشخص بود که مربوط به دخترانی بود که خواستگاران با اخلاق و مناسب رو به خاطر پول و خونه و ماشین و حقوق بالا رد کردن. اما نمی دونم چرا خانم ها اومدن گفتن "ما اصلا خواستگار نداشتیم شما دارید ظلم می کنین به ما با این حرفا"

یه عده از خانم ها هم اومدن گفتن اگه یه دختر کم سن به یه مرد سی ساله جواب بله بده به فقط به خاطر پوله اون مرده. خب حالا سوال من از خانم ها اینه که اگه یه دختر سن بالا به یه پسر سن بالا جواب بله بده به خاطر چیه؟ غیر از پوله ؟ اگه غیر از پول دلیلی داره پس چرا تو سن کم به پسرای خوب جواب منفی دادن؟

من سال 91 که دانشجوی ترم آخر بودم یه همکلاسی داشتم که فکر می کردم  این دختر خانم از هر نظر بسیار مناسب ازدواج . بسیار خوش اخلاق و خانم . ما با هم یه دوستی اجتماعی در سطح دانشگاه داشتیم و بعد از چندین ترم شناخت مختصری از اخلاق و رفتار هم پیدا کرده بودیم و در کل باهم خیلی خوب بودیم.

تا اینکه بهار 91 من با ایشون تو یه پارک نزدیک دانشگاه صحبت کردم و پیشنهاد ازدواج دادم و شرایطم رو بهش  توضیح دادم که من فعلا ترم آخرم. سربازی هم معاف شدم. یکی از آشنایانم هم که تو دولت شغل نسبتا خوبی داره گفته که تو اولین فرصت یه شغل خوب برام جور می کنه ( الان یک ساله که به وعده ش عمل کرده و برام یه شغل خوب جور کرده ) پدرم هم وضعش بد نیست در حدی هست که بتونه برام یه آپارتمان 50-60 متری تو یه جای حالا نه بالاشهر ولی تو یه جای آبرومند بخره. ( امسال من مطابق برنامه ریزی هام با کمک مالی پدرم، پس انداز این چند سالی که کار کردم و یه وام سنگین که برداشتم تونستم یه آپارتمان 58 متری خریدم 210 میلیون تومن) .

بهش گفتم اگه قبول کنه ما دو سال نامزد می مونیم و بعدش حالا یه جایی می خریم یا دو سه سال اول عروسی رو یه جا رهن می کنیم و بعدش می خریم و دو سه سال اول زندگی رو ماشین نداشته باشیم.

اما ایشون با اینکه من رو خیلی خوب میشناخت و دونست که من مشکل اخلاقی ندارم. با اینکه قد بلند و ورزشکارم هستم و بهانه قد و وزن هم نمی تونست بیاره. ولی گفت که با معیار های من جور نیستی.

بعد چهار سال امسال بعد عید  رو همون نیمکت تو همون پارک که درخواستم رو دوباره تکرار کردم اینبار قبول کرد و گفت باید با پدرش صحبت کنم. اما من بعدش بهش تو تلگرام گفتم که چرا این بار با معیارهات جور شدم. من که همون آدمم. و اون شروع کرد به بهوونه اوردن و من فقط بهش گفتم برات متاسفم .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)