با عرض سلام خدمت همگی
پسری هستم 27 ساله، فوق لیسانس از یک دانشگاه برتر کشور، بی پول، یک عدد بچه ی مثبت که تا به حال زندگانی سالم و پاکی داشتم، دارای خانواده خوب و بر خلاف خودم مذهبی، که به امید خدا تا آخر تابستان جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری به اروپا عزیمت خواهم کرد. اکنون هم نیتی برای بازگشت به ایران ندارم و با توجه به شرایط دانشگاه دکترام آینده بسیار خوبی از نظر علمی برای خودم متصورم.
الان در تردید بین ازدواج کردن یا نکردن گیر کردم ! سوالات بسیاری در این رابطه هر روز و هر شب ذهن منو درگیر خودش میکنه که فرصت باز کردن همشون در این محیط نیست.
مثلا:
1. مجرد برم خارج یا ازدواج کنم ؟ اگه مجرد برم در شرایط ایده آل باید چند سال تا 32-33 سالگی صبر کنم تا بعد تحصیل بیام ایران ازدواج کنم و دوباره برگردم خارج! شاید ممکنه در اون سن و سال اتفاقاتی بیوفته که مانع پیدا کردن یه همراه خوب تو زندگیم بشه. از طرفی فرصت کمی دارم! اگرم ازدواج نکنم در اونجا تنها خواهم بود و این تنهایی منو کما بیش به وحشت میندازه! از طرفی چطوری با توجه به معیارهام تو این فرصت یه آدمشو پیدا کنم؟
2. آیا فکر خوبیه که در این فرصت دو سه ماهه باب آشنایی با کسی رو باز کنم؟ چن ماه برم خارج اگه شرایط مناسب بود چن هفته مرخصی بگیرم بیام ازدواج کنم با طرف و دستشو بگیرم با خودم ببرمش!؟ اصلا همچین کیسی پیدا میشه؟ آیا ؟
3. از اونجایی که چن سال پیش فارغ التحصیل شدم با دانشگاه ارتباط نزدیکی ندارم. در محیطی هم رفت و آمد ندارم که با بانویی آشنا بشم. لذا مجبورم از طریق خانواده علیرغم میل باطنیم اقدام کنم. خانواده من مذهبی هستن بر خلاف خودم که خیلی خیلی مذهبی بشم یه فاتحه ای برای اموات میفرستم! (البته شخصیت بسیار اخلاق مدار و سالمی دارم! توی دانشکده محال بود دست روی دختری بذارم و طرف حداقل به فکر وادار نشه! گرچه این کارو نکردم چون شرایط ازدواج نداشتم! والان مثه سگ پشیمونم!) از طرفی خانوادم اطلاعی از عقاید من ندارن و فک میکنن من هم مثه خودشون هستم. خلاصه گیر افتادم! این مشکلو چی کار کنم؟ من با عزیزان مذهبی مشکلی ندارم و کنار میام ولی اون عزیزان معمولا با امثال من کنار نمیان! آیا ممکنه موردی اینطوری سنتی پیدا شه؟؟
5. مشاهدات من میگه ازدواج های سنتی اونم برای افرادی مثه من اصطکاک خیلی زیادی داره و یه هندونه کاملا در بسته هست. چطوری خودم به شخصه تو این فرصت چند ماهه اقدام کنم؟ راه حلی هست؟
خلاصه چه گلی به سرم بگیرم؟!
متشکر از همگی


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)