سلام

مشکلی که من دارم بیشتر زندگیم رو تحت الشعاع قرار داده لطفا کمکم کنین .

من به شدت به حرف ها و رفتارهایی که فکر کنم باعث توهین به من یا خانوادمه واکنش نشون میدم و تا مدت ها توی ذهنم میمونه و حرص میخورم و گریه میکنم بخاطرش .

متأسفانه فامیلای مادری من راحت مسخره و توهین میکنن به ما اما اگه خودشونو مسخره کنیم ( که نمیکنیم ) یا به رفتارشون اعتراضی کنیم منجر به کدورت میشه .

اصولا هر چی میتونن میگن و وقتی من ناراحت شم میگن شوخی بود تو چرا با ما دعوا داری؟ چرا انقدر بی جنبه ای؟

مثال بزنم بیشتر متوجه شین:

امروز خاله و شوهر خالم برای اکران دراکولا تو رشت رفته بودن سینما عکسش و فرستادن تو گروه فامیلیمون.

ما قزوین زندگی میکنیم، شوهرخاله م به من گفت قزوین اصلا سینما داره؟ هههههه منم جواب دادم با اجازه داره! جواب داد چرا دعوا داری؟ مامانمم دید باهام دعوا کرد و گفت چرا فکر میکنی همه میخوان ضایع کنن تو رو ؟!

خب غیر این بود که خواسته منو تو گروه کوچیک کنه و بگه شما جای دور افتاده ای زندگی میکنین... کلا قزوین رو روستا میدونه! گیر کردم بدجور!

نمیدونم مشکل از منه یا از بقیه؟ من خیلی حساسم رو حرف زدن اطرافیانم و عقیده دارم نه باید کسی رو ضایع، مسخره و کوچیک کرد ... به نظرم خیلی مهمه هر آدمی حرف دهنش رو بفهمه بعد بزنه .

تهاجمی بودن من ریشه تو بچگیم داره، چون والدین من به هر کی که به ما توهین میکرد نه اون موقع نه الان چیزی نمیگن و من یاد گرفتم خودم برای خودم ارزش قائل شم و جواب توهین ها رو بدم .

واقعا دارم زجر میکشم از طرفی میگم کسی حق توهین نداره باید جوابشو بدم که نتیجه ش شده دوری همه از من از طرفی هم جواب ندم خودم رو خرد کردم .

آخه دلمم به والدینم خوش نیست بقیه هم میدونن اینا چیزی نمیگن بیشتر سوء استفاده میکنن . یکی از خاله هام شام درست کرده بود که بریم پیشش و جور نشد که بریم، من پیش دوستام بودم گفتم خاله برا من یکم نگهدار، شرمندم که میگم داد زد تن لشتو بیار خونمون بخور!!!

به مامانم گفتم انگار نه انگار جالبه معترضم میشم میگه تو چشم دیدن کسی رو نداری ، اینم بگم با هیچکس بد حرف نمیزنن الا من و خواهرم!!!

سالی 2 یا 3 بار میریم شمال میبینیمشون. منم بیشتر اوقات خودم رو قاطیشون نمیکنم که حرف بخورم، دور از جمعشون میشینم و سرم تو لاک خودمه که آخرش میگن تو افسرده ای نه میخندی نه حرف میزنی درصورتیکه هم حرافم هم خوش خنده ولی با اینایی که فقط باعث سرخوردگی آدم میشن کاری ندارم . بقیه رو که نمیشه خودمو چجوری تغییر بدم؟

چیکار کنم که هم جوابمو داده باشم هم رابطمو با اطرافیانم حفظ کنم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)