سلام

پارسال خودم تو وبلاگ یه سوالی پست شد که واسه حل  مشکل موهای خشک و وز راهنمایی خواسته بودن. منم خیلی با این قضیه درگیر بودم. موهای خشک و وز و گره خورده که گاهی اینقدر خشک می شد که شونه کردنشون عذاب بود. این موهای خشک رو وقتی تو حموم میشستم تازه عذابم شروع میشد بدتر گره میخوردن.

به زور سرم مو و اتو و ژل و ... هم مرتب میشدن هم مدل میگرفتن ولی چه فایده که  بعد یه بار شستن برمیگشتن به حالت قبل.

ولی الآن خیلی موهام خوش حالت و صاف و نرم و خوشگل شده در حدی که خودم روانیشون شدم خخخخ

روزی نیس که جلو آینه  از دیدن موهام ذوق مرگ نشم ! کلا اینا رو گفتم که کامل دستتون بیاد مراقبت اشتباه از مو یعنی قتل مو !

یکی یکی مواردی رو که خودم رعایت میکنم رو براتون شرح میدم:

قبل از حمام :
شما میتونین از ماسک موهای تو بازار ( لورآل، شوارتزکف و ..  ) یا طبیعی برای قبل از حمام استفاده کنین.

ماسک موها: از ساده ترینش بخوام بگم اینه که روغن زیتون یا نارگیل رو گرم کنین و روی موهاتون آروم بمالین. بعد نایلون بکشین رو سرتون تا 15-30 دقیقه.

ماسک هایی مثل :
ماست + روغن زیتون یا نارگیل + تخم مرغ

سس مایونز + ماست + روغن زیتون یا نارگیل

کلا چیزایی که موهاتونو از حالت خشک در بیاره.

این ماسک ها رو خودم فقط اون اوایل که خشک بود موهام میذاشتم و به مرور با استفاده از شامپو و نرم کننده مناسب و مراقبت صحیح از موهام،دیگه بهشون نیاز نداشتم.

حین حمام:

این مرحله واقعا مهمه.اگه شامپوی نامناسبی بزنین مگه با وز موهاتون کشتی بگیرین که درست شه!

من قبلا همه شامپو های ایرانی رو امتحان کردم با اینکه مثلا مخصوص موهای خشک بودن ولی  موهامو نابود کردن. که دیگه اسمی ازشون نمیبرم.

الآن شامپو کراتینه تخصصی ضد وز استفاده میکنم. (ترزمه )

از شامپو تاثیرگذار تر نرم کنندس!

الان سلامتی موهام به این نرم کننده بسته س 

باز هم میگم نرم کننده خیلی خیلی خیلی تاثیر داره.از هرچیزی بیشتر روی مو تاثیر میذاره.

نرم کنندم هم گیاهیه و مخصوص موهای خشک و وز ( گارنیر ) . ازش راضیم و مطمئنا دفعه بعد هم انتخابم همینه.

یه کاری که نباید با موهاتون تو حموم انجام بدین چنگ زدنه. هر حرکتی که باعث گره خوردن و پیچ خوردن موهاتون بشه ممنوع!

بعد از حمام:

برای خشک کردن موهاتون اون هارو نچلونید!

حوله رو هی رو سرتون نچرخونید.

نیاز نیس کسی که جنس موهاش خشکه بعد از حمام حتما اونا را خشک خشک کنه.

در حدی که اب از موهاتون چیکه نکنه کافیه. آزاد بذاریدشون که خودش کم کم خشک شه. اگه هم وقت خوابه که با گذاشتن حوله روی بالش میتونین راحت بخوابین.

وقتی موهاتون هنوز نم داره کمی روغن معدنی ( زیتون یا نارگیل و ... ) به  شیوه صحیح  که ذکر شد به موهاتون بزنید.

سشوار معمولی هم شدیدا موهارو وز میکنه.(البته نوعی سشوار هم هست که موهارو وز نمیکنه. )
قبل از مهمانی یا جشن و... هم می تونین با سرم مو یا کرم مو ضربه نهایی رو برای خوشگل شدن موهاتون انجام بدین

تغذیه هم مسلما نقش مهمی در سلامت موها داره.( ویتامین هایی برای مو و ناخن هم تو بازار هست میتونین استفاده کنین.درصد ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای مو در اینها با دوز بالا تری فراهم شده )

با اجرای این نکات مطمئنا تا یک ماه بعد تغییرات فوق العاده موهاتون رو خواهید دید.

خودتون رو دوست داشته باشین و مراقب سلامتی روح و جسمتون هم باشین. 


مرتبط:

به موهاتون چی می زنید که نرم و خوش حالت میشن

شما توی تابستون با موهای بلند و فرتون چیکار می کنید ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)