"اثر پرنسسی" به یک دختر می گوید: مهم ترین چیزی که باید به آن توجه کنی این است که مثل یک پرنسس باشی، زیرا اگر تو به اندازه کافی زیبا و به اندازه کافی شکننده و ناتوان باشی، آنگاه یک شاهزاده زیبا سوار بر اسب سفید برای نجات تو خواهد آمد. او با تو ازدواج خواهد کرد و از آن به بعد در یک قصر زیبا به خوبی و خوشی زندگی خواهی کرد.

طبق این نظریه، پرنسس ها باید دخترهای خوبی باشند، باید خوشگل باشند، باید لباس های زیبا بپوشند، باید آرام و مودب بنشینند، باید کمی خجالتی باشند. پرنسس ها نباید کثیف بشوند، نباید لباس و کفش هایشان گلی بشود، نباید بپرند، نباید بدوند، نباید بلند بخندند و هرگز نباید عصبانی بشوند.

رسانه ها هم این ایده را گسترش می دهند و به دختران می گویند که لاغرتر باش، پوست نرم تری داشته باش، لب های بزرگتری داشته باش، لکه های پوستت را پاک کن، وزنت را کم کن، مژه های بلند تری داشته باش، کمر باریک تری داشته باش و ... . جالب اینکه برای همه اینها هم راه حل های مختلفی ارائه می دهد که شامل انواع کرم ها و محصولات لاغری و لوازم آرایشی و حتی تیغ های جراحی است.

چگونه این اثر را از بین ببریم؟

ما به عنوان پدر و مادر می توانیم دختر هایمان را از گرفتاری در این تفکر قالبی نجات بدهیم. ما باید به آنها یاد بدهیم که زیبایی، چیزی است که با فردیت و استقلال آنها، ارزش های آنها، نقشی که در این جهان ایفا می کنند، سلامتی آنها و حس شادابی که در خودشان احساس می کنند تعریف می شود. باید دقت کنیم که توانایی ها و استعدادهایشان را به آنچه که به صورت سنتی برای جنس آنها تعریف شده محدود نکنیم.

دخترتان خودش را آن طوری می بیند که شما به او نگاه می کنید، پس توانمندیهایش را بینید و آنها را به او بگویید. شما می توانید الهام بخش او باشید! به او بگویید که آسمان محدود نیست و او می تواند تا ستاره ها بالا برود. به او بگویید که می تواند به هر آنچه در رویاهایش دارد برسد و هیچ چیزی جلوی او را نمی گرید. به او بگویید که لازم نیست پرنسس باشد و به انتظار قهرمان زندگیش بنشیند، او می تواند قهرمان زندگی خودش باشد.

منبع :http://momiran.ir.domains.blog.ir/post/princess_effect

پیشنهاد دهنده :
پسر 52


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تربیت رفتاری دختران (۱۱۰ مطلب مشابه)