سلام

طاعات تون قبول درگاه حق انشاء الله

ببینید دوستان ، وقتی ما با فردی روبرو میشیم که اونو از لحاظ روحی و شخصیتی نمیشناسیم ، معمولا در برخورد اول باید احتیاط کنیم . اولش سلام علیکم و رحمه الله برکاته! هستش ، بعد اگه دیدیدم مثل خودمونه کم کم  و به مرور زمان ممکنه شیوه ی سلام کردن مون به پس گردنی زدن ختم بشه !
وقتی ما با یک سوال کننده روبرو میشیم ، آشنایی ما با اون برمیگیرده به همون چند خطی که نوشته ، پس عقل حکم میکنه با سلام علیکم و رحمه الله برکاته ! شروع کنیم به پاسخ دادن به سوالی که کرده . یعنی برخورد احترام آمیز با سوال کننده از اولویت های ما باید باشه .
بعضی از ما پاسخ دهندگان به سوالات ، وقتی سوالی رو می بینیم ممکنه خون مون به جوش بیاد ! بعضی دیگه از ما انگار با سوال کننده دوستی صد ساله داریم .
خب طبیعیه که وقتی ما با این حالات به سوالی جواب میدیم ، به احتمال خیلی زیاد به سوال کننده برمیخوره . همین اتفاق ممکنه در بخش نظرات بین خودمون رخ بده ، نظری رو می بینیم که به مذاق مون خوش نمیاد ، شروع می کنیم به نقد تند اون نظر ، بعد اون ممکنه با یه زبون تندتر جواب بده و ... ! بعضی از ما هم  آتیش بیاد معرکه میشیم و میگیم ای ول خوب جوابش رو دادی !
وقتی دوست مون از ما مشورت میخواد ممکنه سرزنشش کنیم،  مسخره ش کنیم و بعد که حسابی از خجالتش در اومدیم راهنماییش کنیم. چون ما از ظرفیت های دوست مون آگاهی داریم این رفتار رو باهاش می کنیم. اونم چون ما رو میشناسه،  پس ناراحت نمیشه. ولی کسانی که سوال میپرسند مثل دوستان صمیمی ما نیستند!!!

هر کسی ممکنه تعریفی از حرف توهین آمیز یا انتقاد داشته باشه.  ممکنه از دید خودش حرفش توهین آمیز نباشه یا بگه من نقد منصفانه کردم ولی از دید سوال کننده یا نقد شونده این طور نباشه. 
بنابراین بیایم در این وبلاگ یک معیار مشخصی موقع نظر دادن یا نقد کردن برای خودمون تعریف کنیم.  بنده قبلا یه سری قوانین در این مورد نوشتم که اون ها میتونن همون معیار مشخص باشن. 

ممکنه بگید پس شما به عنوان تائید کننده نظرات چکاره اید ؟!
شما تصور بکنید در طور یک روز باید چیزی حدود 400 نظر کوتاه و بلند رو بررسی کنم . در این این نظرات ، نظر سازنده داریم ، نظرات توهین آمیز یا گمراه کننده داریم ، نظراتی داریم که شماره تلفن میدن ، نظراتی داریم که فحش خواهر مادری میدن ! ، نظراتی داریم که از کلمات ممنوعه ! استفاده شده ، نظرات هستند که تمسخر آمیزند ، نظراتی داریم که جنبه سیاسی دارند و ... !
موقع تائید یک نظر ، در عرض چند ثانیه باید همه ی این موارد رو چک کنم ! حق بدید که گاهی یه نظر توهین آمیز یا تمسخر آمیز رو نبینم .
خواهشی که ازتون دارم اینه که وقتی یه نظر توهین آمیز یا ... رو می بینید به جای این که وقت خودتون رو هدر بدید و اعصاب تون رو خورد کنید ، در یک جلمه کوتاه در بخش نظرات همون پست بگید که فلان نظر نیاز به بررسی داره ، یا این که فلان بخش از فلان نظر مناسب نیست . این طوری نه درگیری پیش میاد و نه بخش نظرات یک پست به انحراف کشیده میشه .

یه اتفاق آزار دهنده ی دیگه ای که در بخش نظرات رخ میده اینه که بعضی ها آمار میدن ! مثلا میگن 90 درصد پسرا خودارضایی می کنن ! یا این که فلان درصد دخترا ... !
می خوام بپرسم این آمار از کجا میاد ؟ چه کسی آمار گرفته ؟ جامعه ی آماریش چه وسعتی داشته ؟ و ... ! خب این خودش یه تهمته . لطفا سعی بفرمائید از این آمارها ندید .
مثلا یکی ممکنه بگه الان دیگه دختر سالم نیست ! حالا یه خورده که دقیق میشی ، کاشف به عمل میاد که منظورش مثلا دختران محله خودش بوده ! یا یکی ممکنه که تمام مردان خیانتکارند ، اون وقت منظورش اینه که تمام مردان دور و بر خوش این طوری هستند .
پس لطفا آمار یک جامعه محدود رو به کل کشور تعمیم ندید !

از دیروز ظرفیت ارسال سوال رو از 10 به 20 افزایش دادم . یه انتقادی در نحوه ی ارسال سوالات میشه که تا حدودی باهاش موافقم .
اونم ارسال سوالات تکراری هستش . استدلال منتقدان اینه که افراد جدیدی به وبلاگ اضافه شدند و ممکنه پاسخ های جدیدی به یک سوال داشته باشن . بنابراین از این به بعد سعی میشه سوالاتی که قبلا کمتر پرسیده شدند رو دوباره ارسال کنم .
لطفا اگه پاسخ جدیدی دارید بفرمائید وگرنه ازش بگذرید و اجازه بدید کسانی که پاسخ های جدیدی دارن ارائه کنن .


موفق باشید

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مربوط به خانواده برتر (۵۹۹ مطلب مشابه)