سلام
خانم ها و آقایون لطفا راهنماییم کنید.
بعد از خوندن کامنت های پست برنامه ماه عسل ( پست 8170 ) یه کامنت با نام "گمگشته" اون جا گذاشتم و سوالی به ذهنم رسید که لزوما همش به اون پست ربطی نداره. در مورد سخت گیری در خواستگاریه. اگر فرصتتون کمه خط هایی که درشت (bold) کردم بخونید لطفا.
سوالم به طور مشخص اینه خانم ها اثبات مرد بودن در دوران خواستگاری رو در چی میبینید؟ انتظارتون چیه و شما در برابر همچین مردی چکار میکنید؟ توقع دارید یک پسر تو خواستگاری چه چیزهایی رو تحمل کنه؟ میشه نامردی هایی که تو خواستگاریتون دید رو بگید من بفهمم؟
نظرات خانم ها تو اون پست رو خوندم و بعضیاش واقعا جفا در حقشون شده قبول دارم.منم گیر دادن به سایز ... رو درست نمیدونم یا اینکه گفتن رنگ فلان جام تیرست شوهرم دوستم نداره و ... اما واقعا تو خواستگاری انتظار تحمل چه فشارهایی رو دارید؟

کامنت دوم همون پست خانمی گفته بعضی پسرا مهریه ای که میگن نشه میرن ، آیا اگر مهریه بالا باشه قبول بی چون و چرای تمام شروط خانواده دختر نشان مرد بودنه؟ و به فرض اثبات این مردانگی چه تضمینی هست که مثل برخی مواردی که مثال خواهم زد خانم تا ته زندگی مردانگی ببینه و زنانگی نکنه؟ آیا قبول ندارید که دختر هم خانمی خودش رو تو خواستگاری باید نشون بده؟

من میگم توی زندگی مرد باید از همسرش حمایت کنه مثلا تو بیماری و سختی حمایتش کنه  ، احساساتشو درک کنه و تا حد معقول حساسیت هاش رو رعایت کنه ، بهش حس درک شدن و امنیت بده ، زمان مسایل ماهانه به روحیه و تغذیش برسه ، نیاز به آغوش و نوازشش رو پاسخ بده و خیلی موارد دیگه، اون بحثای افراطی سایز و رنگ و ... رو هم درست نمیدونم اما حق داره انتظار محبت داشته باشه.

درسته که برای پیشرفت باید کمکش کنه اما نه اونقدر که صبح تا شب غرق پیشرفت شخصیش بشه تا اینکه همسرداری و خانه داری و فرزندداری رو فراموش کنه چون میخواد پیشرفت کنه و همزمان با گرفتن دکترا زبان یاد بگیره و چند تا کار دیگه

تو خواستگاری درسته که جای زن و مرد نباید عوض بشه و مرد باید طالب باشه اما نه در حدی که دختر بگه نه و پسر اصرار کنه.اگر پسر واقعا خوبه دختر هم باید همراهی کنه.قرار نیست دختر خواستگاری کنه! اما حداقل با وقت و حوصله گذاشتن توی سوال و جواب نشون بده راغبه. نه اینکه برای تشخیص مرد بودن با نه گفتن های مکرر و بی دلیل امتحانش کنه و انتظار اصرار داشته باشه.اشتباه میکنم؟

جایی دیگه تاپیکی بود در مورد خاطرات عاشقانه که بعضی خانم ها که از قضا همسرشون خواستگار سمجشون بوده بخش زیاد خاطراتشون این طوریه که شوهر محترم رو همه جوره له و تحقیر میکنن و با عرض معذرت به قول خودشون "هاپو" میشن و همسرشون که خیلی مرده با گل و شیرینی و التماس ناز میکشه! و این فرآیند ادامه دارد... و خانم بدون تغییر رفتار عصبیش فقط خوشحاله که همسرش دوسش داره.در حدی که یه خانم تعریف کرده تو دعوا به همسرش گفته به یه همکلاسی دیگش علاقه داره!گفتن این حرف به این دلیل نیست که خانم دیده آقا همه جوره به پاش میفته؟

تو همین وبلاگ خانمی نوشته همسرم چند ماه دم خونمون گریه و زاری کرد تا منو بهش دادن و خانم خوشحال بود که انقدر خواستنیه (البته بعد چند ماه آقا تو زرد از آب در اومد و همون خانم داشت نفرینش میکرد) آیا شما خانم ها انتظار این حد مصر بودن رو دارید و غیر از این باشه طرف رو مرد نمیدونید؟

این خواستگارهای سمج که بهشون بگی برو نرن و بگی گمشو بگن تو رو خدا نه واسه بعضی دخترا جذابن چون برای پز دادن به همدیگه خوبن که من همچین خواستگار سمجی دارم اما بعد ازدواج همین مردا تا آخر عمر بی مهری میبینن و تهش نهایتا فقط خانم تو دلش میگه خداروشکر چه شوهر "مرد"ی دارم هر چی "هاپو" (به قول خودشون) میشم هیچی نمیگه اما در عمل...

آیا اگه برای برادرتون برید خواستگاری توصیه میکنید با همچین دختری ازدواج کنه؟

من میگم دختری که تو خواستگاری نه بگه نباید اصرار کرد چون یا به کسی دیگه علاقه داره یا واقعا خوشش نیومده و یا به بلوغ فکری لازم نرسیده که بدونه همسر خوب برای آینده چقدر مهمه و خواستگاری رو با بازی اشتباه گرفته.اگر به زور خانواده و ... بله بگه بعد ازدواج نمیتونه به همسرش محبت کنه.بد میگم؟ مطالبیو خوندیم که خانم بعد ازدواج فهمیده رغبتی به همسرش نداره.

من این نظر یه خانم رو قبول دارم که نوشتن:

"بدونی همه جوره میخوادت وقتایی که خسته ای وقتایی که بی حوصله ای زمانی که وقت نمیکنی به خودت برسی زمانی که بچه میشی و هر وقت دیگه ای "

کاملا درسته.در واقع این که وقتی حالتون خوب نیست درکتون کنه معقوله اما جوری نباشه که همیشه محبت ازتون گدایی کنه.درسته؟ نه اینکه همیشه حوصلشو نداشته باشی یا هیچوقت به خودت نرسی و معتقد باشی مرد اگه مرد باشه همه جوره پام وا میسته! یا موقعی که بچه میشید با مقایسه یا حرف ناجوری غرورشو نشکنید.

آیا انتظار دارید بی دلیل به خواستگار نه بگید و اون اصرار کنه تا نشون بده مرده؟

آیا اصرار و گریه و التماس پشت در منزل نشانه مرد بودنه؟

آیا انتظار دارید غرور همسر رو بشکنید و چیزی نگه و نشون بده مرده؟

مرد بودن چیزی به جز حمایت و درک و حس امنیت دادن بعد از ازدواجه؟

 عذر می خوام طولانی شد. دلم پر بود از اون همه انتقاد تو کامنتای اون پست :)

 ممنون


بیشتر بخوانید ...

از یه دختر نه شنیدم، بازم برم جلو یا بی خیال بشم؟

آیا اصرار در خواستگاری نظر منفی خانم ها رو عوض نمیکنه ؟

خواستگاری دوباره، تحقیر خواستگار و خانوادش نیست ؟

از نظر شما سماجت در خواستگاری از یه دختر پسندیده است ؟

برای خواستگاری دوباره اقدام کنم ؟



برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)