سلام  به دوستان
من 25 سالمه و متاهلم ولی مشکلم در رابطه با خودم نیست در ارتباط با برادرمه . من یه برادره 19 ساله دارم که امسال 20 ساله میشه . خونواده ما به تحصیل خیلی اهمیت میدن و هر شغلی رو مناسب نمیدونن .

برادر من با اینکه درسش خیلی خوب بود توی دبیرستان یه دفعه تغییر مسیر داد و برا کنکور کاهلی کرد و نخوند . توی دوره دبیرستان همه فکرش این بود که برم صنعتی شریف و حتی خارج از کشور برا تحصیل ما همه خیلی بهش امیدوار بودیم .

ولی توی دوره ای که کنکور داشت متاسفانه پسرداییم که خودش دانشجو هست مدام بهش میگفت دانشگاه بی فایده س و به فکره کار باشه هر چقدر من تلاش کردم تا منصرفش کنم هر چقدر براش توضیح دادم که دانشگاه خوبه و الان دیگه لازمه گوش نکرد .

کنکور داد ولی برا انتخاب رشته باز به حرفای من توجهی نکرد و انتخاب رشته درست نکرد هیچی نیاورد . برا ساله بعد دوباره هر چی تلاش کردم نخوند حتی یه تست نزد و میگفت من تا فروردین 95 پولدار میشم و یه کاره خوب راه میندازم ولی هیچکاری نتونست بکنه .

پسرداییم خیلی راحت خودشو کشید کنار . ما به داداشم گفتیم اگر میخواد بره آزاد باید خرجشو خودش بده .الان دو ماه بیشتر به کنکور نمونده به شدت پشیمون شده ولی به رو خودش نمیاره  و فهمیده با دیپلم و بدونه سرمایه تو این مملکت فقط میشه برا بقیه بیگاری کشید دیگه فایده نداره سرزنش کردن خیلی حسرت میخورم چرا به حرفام گوش نکرد .

راضیه که بره تو مغازه ها شاگردی کنه خیلی دلم گرفته هیچ وقت فکر نمیکردم داداشم اینجوری بشه . شما راه حلی دارید ؟

هر شب استرسه برادرمو دارم گاهی از فکرش خوابم نمیبره . خیلی روزا از فکرش گریه میکنم . اگر امسال نره دانشگاه باید بره سربازی .

اصلا ازش ناامید شدم به کل


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه)