سلام
من یه مرد 32 ساله هستم. کارشناسی نرم افزار خوندم و بوتیک دارم. 2 سال پیش که 29 سال و خورده ای داشتم ازدواج کردم . از طریق سنتی . از دوستان خواهرم بود .
خوشم اومده بود از طرفی فکر میکردم داره خیلی دیر میشه ( مثل صف های شیر چند سال پیش یا صفای کوپون دیر میرفتی بهت نمیرسید! ) دیگه گفتم همین و همین و همین .
خانوم هم 28 سالش بود . مهریه رو گفتن 313 . پدر و مادرم قبول نکردن گفتن 50 . خیلی بحث شد و داشت همه چی بهم میخورد تا دیگه من اشتباه کردم و گفتم 212 قبول + 313 شاخه رز قرمز (بهم بخندید لطفا!)
اونا هم قبول کردن. اخه میدونید کی اول زندگی به فکر جداییه؟ کی میخواد زندگیش خراب بشه؟ کی از اینده خبر داره؟ هیچکس . مجموعا 11 ماه زندگی کردیم .
من از اون خانوم شناختی نداشتم. فقط ظاهرشو میدیدم. زیر 1 سقف که رفتیم فهمیدم چه خبره. شوهر نمیخواست. 1 غلام حلقه به گوشی میخواست. از این مردایی که هر چی بگی میگن چشم و در خدمت خانواده همسرشون هستن و 1 کلمه زن ذلیل و بی عزت نفس .

بعدا فهمیدم چون تو خونه خودشون اینجوری بوده باباش اینجوری بوده ایشون هم اینجوریه . اینم از معایب ازواج تو مملکت ماست که هندونه سر بستست! من حلقه دستش کردم اون میخواست حلقه رو بندازه به گوشم!
------
قبل داستان جدایی زرنگی کردم و هر چی داشتم به نام خواهرم کردم و خودم موندم و لباسام . با این حال دادگاه حکم اعسار برید و محکوم شدم کل 212 سکه رو به صورت قسط بندی ماهیانه 1 سکه یا وجه ریالی معادل اون رو به خانوم بدم وگرنه اوین .
حالا من باید برای 11 ماه زندگی که همشم جنگ و دعوا بود تقریبا تا اخر عمرم (!) ماهی 1 سکه که تقریبا نصف در امدم هست رو بدم به این خانوم . رو چه حساب ؟ با چه عدالتی؟

+ این که مرد مطلقه هستم و دیگه شانس زیادی هم واسه 1 زندگی جدید ندارم مثل قبل
+هزینه مراسم عروسی و ....

خلاصه
به حرف پدر مادرتون گوش کنید . مثل من جوگیر نشید به خاطر ظاهر دختره همه چیو نادیده نگیرید . نگید مهریه رو کی داده کی گرفته . به موقعش باید بدید و دادگاه خانواده ازتون میگیره خیلی شیک . هیچ کس حاضر نیست بره اوین .
1 حدیث پیامبر تازگیا تو اینترنت خوندم میگه عروس که مهریه زیاد داشته باشه عروس بد قدمه
پایان
از طرف 1 بازنده ی مطلق ، به تمام کسانی که شاید روزی مثل من شوند

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)