سلام

پسری 28 تا 30 ساله هستم و از تمامی دوستان، به ویژه خانم های محترم خواهش می کنم که سوال من رو مطالعه کنن و پاسخ بدن.

ابتدا قصد دارم مشخصات عمومی خودم رو عرض کنم، چون ظاهرا بعضی دلایل جدی انتخاب و تصمیم گیری تئوری یا حتی عملی خانم ها بواسطه همین موارد هست. البته در این مورد شخصا اطلاع کافی ندارم و این رو از سایرین نقل قول می کنم.

پسری معمولی هستم. چهره متوسطی دارم و بخش وسط موهای سر رو عمدتا و به دلایل ارثی از دست دادم و در حال حاضر هیچگونه تفکر و آینده نگری خاصی برای کاشت مو و غیره در ذهن ندارم. پوست سفید، وزن 67 و قدی حدود 177 سانتی متر دارم.

روابط اجتماعی بالایی دارم و معمولا با همکاران، همفکران و سایر دوستانی که در زمینه ای نزدیکی داشته باشیم، وقت می گذرونم. فوق لیسانس یک رشته مهندسی دارم و چندین سال در شرکت های کوچک و بزرگ تجربه کسب کردم و در حال حاضر یک شغل دولتی بسیار خوب دارم که البته حقوقش به اندازه جایگاه و اسمش رضایت آور نیست.

خانواده تقریبا مذهبی دارم و خودم با اینکه اصول و اخلاقیات رو رعایت می کنم و شناخت کامل مذهبی دارم، ولی نماز و روزه ام برقرار نیست و به پوشش اجباری معتقد نیستم ( پوشش با توجه به افکار، محیط و عواقب احتمالی ). فرد شاد و البته آرومی هستم. شنونده بسیار خوبی هستم، به گفتگو علاقه دارم و کتاب بسیار زیاد می خونم.

اصولا کسب مهارت ذهنی ( مطالعه و...) و عملی ( خودآموز ها و کلاس های مختلف شغلی، مهارتی، هنری، ورزشی و ...) جز برنامه های همیشگی من هست. خط خوبی دارم، طراحی می کنم، انگلیسی کاملا مسلطم، فیلم، مستند و مصاحبه زیاد می بینم، به موسیقی علاقمندم، بلاگ می نویسم و مواردی از این دست.

سطح مالی خانواده ام متوسط و ارزش دارایی های خودم حدود 200 میلیون تومن میشه که نه بسادگی و با صرفه جویی و چندین سال کار و البته پشتیبانی خانواده ام کسب کردم. به خوش پوشی علاقه دارم و تا حدی مناسبی هزینه می کنم و البته به مُد توجه خاصی ندارم.

گاهی در مورد سیاست بیش از اندازه و یا بی مورد بحث می کنم، گاهی زیادی منطقی هستم، گاهی هم مغرور میشم که خدا رو شکر عموما با تلنگری به خودم بر می گردم، توی کار تیمی سخت گیرم، به کیفیت و جزئیات اهمیت میدم، بی پولی رو چندین بار تجربه کردم، بعلت تحصیل و کار سال ها در شهرهای مختلف مستقل زندگی کردم، در هیچ رابطه دوست دختر-دوست پسری و ... نبودم، با خانم ها و آقایون فامیل راحت هستم و با همکاران و غیره رابطه محترمانه و دوستانه ای دارم و تا حالا خواستگاری هم نرفتم، اخیرا هم نهضت عظیمی در اقوام و دوستان راه افتاده تا من رو به جمع متاهلین وارد کنن . . .

همه این ها رو گفتم که شرایط بررسی سوال رو به مرحله های پیشرفته خواستگاری ارتقا بدیم، یعنی تصمیم گیری با اشراف بیشتر و نه فقط کلیات.

حالا در این مرحله بر فرض اینکه خانم محترمی که محبت داشتن و تا اینجا و شاید طی چند جلسه سنتی یا غیر سنتی برای شناخت من زمان صرف کردن ( و بنده نیز نسبت به ایشون شناخت کسب می کنم ) و مایل به شناخت بیشتر هستن، از من می شنون که عمیقا معتقدم جدایی احتمالی حق هر دوی خانم و آقا هستش.

علاوه بر این، سایر حقوق مثل محل زندگی، خروج از کشور و ... هم حق هر دو طرف هستند که با توافق و همفکری صورت می گیرن. علاوه بر اینها، ایشون میشنوه که بنده به مهریه معتقد نیستم. به همین دلیل به تعیین ماهیت مادی برای مهریه باور ندارم و شاید اگر ایشون مایل به این قضیه باشه، مثلا 14 سکه یا هدیه ای مناسب رو با سلیقه خودم و بر مبنای شناختی که از ایشون خواهم داشت، پیشاپیش بهشون تقدیم می کنم.

خوب شاید این بخش از افکار من مورد پسند و علاقه بسیاری از خانم های محترم نباشه... اصولا و با توجه به دیده ها و شنیده ها از اطرافیانم در مورد مهریه، سوال و ابهام من هم همینجاست.

در ذهن خانم های محترمی که قبلا این مسیر رو طی کردن و سایر خانم های گرامی که در شرف هستن یا در مرحله خود و دیگرشناسی و آمادگی برای سال های بعد هستن، اینکه مایل باشم در صورت بودن شرایط فکری و موقعیتی، نصف اموال بعد از ازدواج که هیچ، نصف اموال قبل از ازدواج رو هم در طول زندگی به ایشون تقدیم کنم ولی به مهریه و حواشی اون معتقد و پایبند نباشم، قابل قبول یا غیر قابل قبول یا ... چطور به نظر میاد؟

در مورد چرایی باورم به نبود مهریه صحبتی ندارم و فکر می کنم توی این وبسایت هم دوستان دیگه زیاد در مورد بودن یا نبودن و کم و کیفش صحبت کردن. شاید هم من با توجه به مطالعات و افزایش آگاهی خودم در آینده و حتی قبل از ازدواج این باور خودم رو تعدیل یا اصلاح کنم.

ولی حالا و با شرایط فکری فعلی ، فقط میخوام بدونم که آیا همچین باوری با همچین شرایط و پیش زمینه ای از طرف فردی مثل من، برای کسی مثل شما، با شناخت محدودی که برای شما ایجاد کردم ( کم و بیش مشابه خواستگاری ) قابل قبول هست و اصلا به چه صورت پاسخ داده میشه ؟

آقایون محترم هم می تونن مشارکت کنن و مطمئنا از تجربیات و نظراتشون نهایت استفاده رو خواهم داشت. در ضمن اسم بنده دانا هستش ولی خودم ممکنه به قدر کفایت دانا نباشم. پس اگر باور و رفتارهایی از خودم رو به نگارش درآوردم، لطفا اونها رو به منزله ترویج و ارائه دستورالعمل از طرف من برای سایرین فرض نکرده و حتما در صحت ذاتیشون شک کنید.

از زمان و توجه تون پیشاپیش بسیار ممنونم.

پیروز باشید.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه)