سلام

من یه پشت کنکوری تجربی و پسر هستم و سطح درسمم متوسط هست. من خودم رشتمو انتخاب نکردم و با فشار خانواده اومدم تجربی من یه رشته علوم انسانی رو دوست داشتم که اگه فوق فوق فوق دکتراشم میگرفتی کار واسش نبود .

من واسه درس خوندنم هیچ هدفی ندارم یعنی منظورم اینه که نمیدونم به کدوم رشته و کار  علوم تجربی علاقه دارم .

من میخواستم چند تا از اولویت ها و حرفامو به شما عزیزان بگم که کمکم کنید حتما عقل چند نفر بهتر یه نفر هست شروع کنم .

پزشکی و دندون پزشکی و داروسازی  من در مورد این سه تا رشته اطلاعات ناچیزی دارم که مثلا واسه این سه تا اگه به دانشگاه برسم باید خیلی درس بخونم و 7 یا 8 سال یه ضرب درس بخونم که نمیتونم و از لحاظ روحی نمیتونم کنار بیام چون حوصله ندارم و نمیخوام با درس پیر شم بعد دیگه تو پیری هیچ کاری نمیشه کرد .

و بعدیش پرستاری هست من شنیدم  که پرستارا از شغلشون راضی نیستن چون هم سخت هست و هم حقوق انچنانی نداره و مثلا باید 90 ساعت اضاف کار اجباری داشته باشی در ماه و زندگیت مختل هست و هر وقت از بیمارستان زنگ زدن باید بری و خلاصه شبو روز نداری .

و بعدی معلمی هست من تو خونواده و بین دوستام به این معروفم که مطالب چه درسی و چه غیر درسی رو خوب و خیلی با مفهوم توضیح میدم و خودمم کمو بیش به معلمی علاقه دارم ولی دو تا مشکل داره یکی اینکه میگن حقوقت بخور و نمیر هست و دومی اینه که مثلا تو دفترچه انتخاب رشته میگه مثلا معلمی ریاضی اصفهان مثلا دو تا مرد .

خب مشکلم اینه که شاید من به اون درس علاقه نداشته باشم و بعدیش اینه که شاید امسال شهر من اصلا معلم نخواست ولی شهر بغلی 10 تا معلم خواست اونوقت تکلیفم چیه ؟

و بعدی من قبلا خودارضایی میکردم الان یه 1 سالی کامل ترک کردم و نماز صبح هم دقیقا سر وقت میخونم و خلاصه یکم با خدا شدم و نیاز جنسیم هم شدید هست و دلم نمیخواد دوست دختر و از این کثافت کاری ها انجام بدم ولی وقتی دوستامو میبینم تو این وضع از خدا میخوام سریع یه رشته خوب قبول شم که فوری برم سر کار و زن بگیرم که به گناه نیفتم

و یه چیز دیگه هم بگم من وضع مالی پدرم جوری هست که دانشگاه ازاد هم میتونم برم و یه چیز دیگه اگه کاری هم گیرم نیاد پدرم میتونه یه کار هر چند کوچیک واسم راه بندازه ولی پدرم خیلی روی تحصیل حساسه و فقط بهم میگه درس درس درس

حتی میگه اگه کارم گیرت نیومد باید درس بخونی و خلاصه باید حالا حالا ها فکر کار ازاد نباشم  اینم بگم از سربازی گریزونم

و بعدی هم اینه که من چون اوضاع خونوادگی و اجتماعیم خیلی بد بوده و همیشه زیر دست و خار بودم خیلی علاقه به کارهای دارم که قدرت بیاره و دیگه کسی بهم زور نگه.

خلاصه کارام این بود از همه با هر تحصیلاتی پسر و دختر و پیر و جوون و متاهل و مجرد خواهش کمک دارم  اگه مفصل و خوب توضیح بدید ممنونم اگه در مورد شغل های بالا اطلاعاتی دارید یا یه پیشنهاد دیگه ای دارید بفرمایید ممنون میشم

خلاصه یه راه بذارید جلو پام که در بدر نشم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه)