سلام

نمی دونم ضرب المثل مرغ همسایه غازه رو شنیدید یا نه؟

خانم من هر مرد غریبه ای که می شناسه مدام ازش تعریف و تمجید می کنه و خودش رو از همه ی دخترانی که میشناسه بدبخت تر می دونه. ایشان به مرض چشم و هم چشمی مبتلا هستن.

هیچ مردی در اطراف ما چه در فامیل من و چه در فامیل ایشون نیست که ایشون شروع به شمردن محاسن اون نکرده باشن و این اخلاقشون واقعاً چندش آور هست.

خانه ی فلانی بزرگ تر هست. ماشین فلانی گرون تر هست. مارک لوازم خونگی، تعداد جواهرات قیمت اون ها، مبلغ مهریه و برای مسائلی از این دست حاضر هست سال ها جر و بحث کنه.

جالب توجه این جاست به کسانی حسادت می کنند که سطح زندگی پایین تری از ما دارند و تنها در یک مورد خاص از ما بالاتر هستند وقتی من از نقاط ضعف دیگران حرف می زنم و دارایی های خودمون رو میشمرم که اطرافیان ندارن فوراً بحث رو عوض می کنه و در مورد یک موضوع دیگه حرف میزنه.

ایشان فقط دوست دارن دقیقاً از نظر مادی کار دیگران را تقلید کنند و حتی وقتی براشون چیزی گرون تر از اطرافیانشون میخرم براشون ناخوش آیند هست. ما باید دقیقاً از مغازه ای خرید کنیم و دقیقاً جنسی رو بخریم که قوم و خویش اون خریده. ما دقیقاً باید به جایی مسافرت کنیم که اطرافیان اون مسافرت کردن. من دقیقاً باید از نظر ظاهری و حتی رنگ لباس مشابه اطرافیان اون باشم.

ما به مشاوره رفتیم و به صورت خصوصی به روانکاو گفتن که هیچ خصوصیت مثبتی در همسرم نمی بینم.

من از رفتارش خسته شدم و نمیدونم باید چه جوابی بهش بدم و چجوری ساکتش کنم. ضمناً من از مقابله به مثل و مقایسه ی اون با سایر زنان و دختران تاکنون خودداری کردم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه)