ممکنه بگید من یکی رو میشناسم مهریه اش سبک بود و طلاقش دادند . اشتباه می کنی . اشتباه می کنی . به خاطر مهریه ی سبک طلاق نگرفته . یا انتخابش غلط بوده ، یا بعد از انتخاب شیوه ی زندگی اون غلط بوده . ربطی به مهر نداره . مگه میشه رسول الله یه چیزی بگن و به بعدش فکر نکنن ؟ کلام کلام آسمانیه . ربطی به مهر نداره .  مهریه ی سنگین نشان بی اعتمادی ما به هم از همون روز اوله ! . علامت خط و نشان کشیدن ما برای ما از همون روز اوله .

بعضی ها میگن که ما قصد نداریم بدیم بگیریم ،‌ می خوایم دهن فامیل رو ببندیم . واقعا خدا عقل بده . تو می خوای با تعداد سکه ها دهن فامیل رو ببندی ؟!‌ زندگی که تو بخوای برای حرف مردم اون رو شروع کنی ، فکر می کنی به کجا می کشه ؟‌

من روزی که قرار شد با خانمم صحبت کنم ، توی اون اتاق بغلی ،‌ خب یک سال بود پدر خانم من فوت کرده بود . گفتم ببین من اتاق بغلی مغلی نمی خوام . می ریم سر قبر پدرت با هم صحبت می کنیم . رفتیم . گفتم خانم من یه شرط دارم . فقط یه شرط . 23 سالم بود . خیلی خام بودم . ولی این به عقلم همون موقع رسید . گفتم اگه شرط منو بشنوید ، با بعد شرط های شما ببنیم چیه و ... . اگه توافق نکردیم هم زن برای من هست و هم شوهر برای شما ! 

گفت شرط شما چیه ؟ گفتم من برای حرف مردم زندگی نمی کنم . خانمم گفت : همین ؟! گفتم این همین خیلیه ، حالا بذار وارد زندگی بشیم . هر روز هر کاری می خوایم بکنیم ، آب می خوایم بخوریم ، خــــاله ام چی میگه ؟! همسایه ها چی میگن ؟ آبروم میره ؟‌

اگه من فکر می کنم کاری درسته ، شما فکر می کنی کاری درسته ، مطمئنیم خدای ما راضی به انجام این کار هستش ، مردم هر چی می خوان بگن ! و الان این قدر راحتیم . اصلا برامون مهم نیست که مردم چی میگن . حالا سکه ها رو ببریم بالا دهن فامیل رو ببندیم !؟

ازدواجی که می خوای با بستن دهن مردم شروع کنی تا آخر عمرت توی زندگی مشترک به دهن مردمه ، تو دیگه از زندگیت لذت نمی بری .

میگن که زشته ، آبرومون میره ! یه دفعه مهریه سبک تعیین کنیم . بعد میگن ببین دخترشون رو مفت دادن رفت ! زشته ! زشت نافرمانی خداست . زشت تعدی به ناموس مردمه ، زشت بالا رفتن از دیوار مردمه ، زشت دروغ گفتنه و ... . فرمان برداری از خدا شده زشت ؟ اطاعت از دستورات معصومین شده زشت ؟! به خدا بعضی ها یه جورایی قاطی کردن !

یک مهریه هایی تعیین می کنن آدم تعجب می کنه . به اندازه ی سال تولد دختر و یک جلد کلام الله مجید . به قرآن توهین می کنن . چرا قرآن رو وارد مسخره بازی های خودمون می کنیم ؟ مثلا می خوای بگی مسلمونی ؟ آیا مسلمانی ، در اینه که در مهریه اسم قرآن باشه ؟!‌ مسلمانی عمل به شیوه ی معصومین هستش ، مسلمانی عمل به دستورات قرآنه . برو 100 هزار سکه مهر کن ، ولی تو رو خدا با دینت بازی نکن . نگو این قدر سکه و یک جلد کلام الله مجیــــد  ! ادا در نیار . هر چی می خوای مهر کن . ولی اسم دین رو خراب نکن .


تایپ شده از روی سخنرای دکتر فرهنگ با حذف و اضافات


مرتبط:


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مهریه (۱۱۶ مطلب مشابه)