خسته نباشید دوستان

آقای کابوی تنها یه کامنت گذاشتند که خیلی فکر من رو مشغول کرده . من الان 18 ساله هستم میخوام بدونم واقعا چیزی که ایشون میگن درسته کامنتشون این بود:

"وقتی حداقل نصف نصف زن و مرد هستیم پس میشه گفت در هر اتفاقی زن و مرد سهیم هستند .

نگاه به نسل های گذشته که می کنیم همانطور که پسرها قدیم متفاوت بودند زن ها قدیم هم متفاوت بودند .

خب شما معتقدی مردها متعهد بودن مسئولیت پذیر بودند مرد زندگی بودند فداکار بودند خب این فداکاری مدیون زن هایی بودند که در برابر همه کمی و کاستی ها زندگی در کنار مرد می ایستادند .

برو خاطرات مامانت رو بررسی کن میگه بابات اومد خواستگاریم هیچی نداشت اما من دوستش داشتم و میدونستم جنم کار کردن داره بله را گفتیم دو سال خونه مادر شوهر بودم سخت بود اما تلاش کردیم اولش یک خونه کلنگی خریدیم بعد یک زمین خریدیم رفتیم ساختیم خلاصه زندگی می کردیم .

خب الان چی ؟

همون پدر و مادر تزشون شد این که ما چون سختی کشیدیم نمیخواهیم بچمون سختی بکشه و این شد که فرزندان راحت طلب و آماده خور تحویل دادند .

بعد همین پدر و مادرهایی که با تلاش به زندگیشون رسیدند توقع دارند خواستگار دخترشون همه زحمت های سی ساله اونا را یک شبه داشته باشد .

این شد که دیگه تعهد فداکاری مسئولیت پذیری مرد بودن جای خودش به پول دار بودن داد و پسرهایی با ارزش شدند که پدری پولدار داشتند .

خب وقتی ارزش ها تغییر کنه دیگه پسر دنبال پول هست نه دنبال زندگی یاد گرفتن اینجا میشه که علی رغم نداشتن مشکلات مالی  فرت و فرت ملت برای طلاق مراجعه می کنند .

و وقتی پسر ببینه پدری پولدار داره و ارزش جامعه مبنی بر پول هست و هر جای میره تا دختر پول پسر را می بینه میگه گذشتش مهم نیست این پسر دیگه افسار گسیخته میشه و از دم شروع میکنه دختر بازی کردن و سکس کردن .

پس اگر مردی یافت نمیشه به قول شما چون مرد بودن ارزشی ندارد و جای خود را به پولدار بودن دادن

اما در مورد تعهد

مگه پسرا میرن با پسرها دوست میشن یا با تیرچراغ برق یا درخت ؟ خب میرن با دخترا دوست میشن . وقتی پسری میگه من ده تا دوست دختر داشتم ، اینجا هم شاهد این هستیم که دختر میاد میگه با پسرای زیادی دوست بودم ، یا میگه رابطه جنسی یا از پشت و... داشتم، خب این تعهد در مقابل اون تعهد .

ببین من پسر میام روی تعهد مردونگی پایبندی ثابت قدیم کار می کنم و میگم ارزش ، درسمون رو خوندیم سربازی رفتیم بچه خوبی بودیم اما الان داریم با حقوق اداره کاری کار می کنیم . حالا همین پسر بیاد خواستگاری تو خیلی منطقی میگه خانم اول زندگی باید پولامون یکی کنیم تا پیشرفت کنیم نمیشه با حقوق من کار کرد .

قشنگ خشتک مبارک این پسر رو جر میدی که چرا اومده میگه روی حقوق من حساب کنیم ؟
یا تا میاد پدر و مادرت میگن پسرم اون ماشین حساب بیار تا اموال داماد حساب کنیم . حالا این پدر و مادر باشعورن ، بی ... دیگه از پشت تلفن پسر ندیده رد می کنن . خب این پسر میره می مونه یک دنیای حسرت که تمام ارزش هایی که داشته الکی بوده .

پس نتیجه میگیریم اگر مرد بودن داره کمیاب میشه علتش اینه که ارزشهای جامعه مرد بودن را نمی پسندند .

یا اخلاق و ایمان مرد اصلا ارزشی ندارد و زمانی ارزش پیدا می کنه که در سایه پول باشد . به همین دلیل است که برخی از پسرها به خصوص تحصیلکرده ها تا زمانی که میخوان نمی دونشون بعد که می دنشون نمیخوان . وگرنه نباید این همه پسر همه چی تموم بین 30 تا 35 وجود داشته باشد که هر چی بهش میگی زن بگیر میگه حسش نیست نمیخوام .

خب تو این وبلاگ هم اندیشه های یک سری دخترا خواندنی هست واقعا برخی نظرا را ادم کیف میکنه ولی واقعیت اینه که اگر اینا شوهر کن بودند تا الان بچشون بغلشون بود منتهی وقتی میگن خواستگار نداریم منظور نداشتن مطلق خواستگار نیست بلکه نداشتن خواستگار
همه چی تموم مهم است .

پس اینجا میرسیم به این پیش بینی که بزودی دخترا عاشق پول میشن و زن بچه پولدار ها میشن و بعد از عقد و ازدواج تازه می فهمند که بابا در زندگی اخلاق و ایمان خیلی مهمتر است بعد می بینی تو راهرو دادگاه پر از این قشر بچه هاست که یک شبه ازدواج کردند و یک شبه طلاق گرفتن .

یا شاهد دهه شصتی هایی هستیم که به سوراخ گوش پسر گیر دادن و هی هم کفو هم کفو کردن منظور از هم کفو این بود که باید همین الان باشد . مثلا کلی از این دختر و خانواده به فلان خواستگار چون سربازی نرفته بود جواب رد دادن فکر میکردن این پسر تا آخر عمرش قرار سرباز بمونه . یا میگفتن شغل نداری فکر میکردن این پسر تا اخر عمرش میخواد بیکار و انگل بمونه .

ولی بعدها مشاهده کردن این پسر هم سربازیش رفت هم کار پیدا کرد دیگه هم این پسر را بکشی سراغ این دختر نمیاد  و این ماجراها ادامه دارد "

یعنی چی شده که دختر پسرا انقدر زیاد تغییر کردن؟ اصلا واقعا حقیقت داره ؟ یعنی مردا و زنای قدیم اینطوری بودن؟


-----------

سلام

می تونه بحث خوبی باشه اگه کمی تحمل مون رو بالاتر ببریم .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) موانع ازدواج (۴۹ مطلب مشابه)