سلام دوستان عزیز  و فعالی که برای کمک کردن به دیگران با تجربیاتی که دارید کم نمیذارید.

دوستان موضوعی هست که در برقراری ارتباط با خانواده شوهرم خیلی منو اذیت میکنه اینه که هر وقت بهم تیکه و کنایه میندازن زبونم بند میاد نمیتونم از خودم دفاع کنم.

من 5 سال هست که ازدواج کردم 32 ساله هستم خواهر شوهر و مادر شوهرم مدام نزد من از جاریم تعریف میکنند!

میگن وای چه خانم کدبانویی، همه چیز تمام در صورتی که در چنین مواقعی با شناختی که ازشون دارم میخوان منو خرد کنند، و بهم بفهمونن که من بی عرضم اخه جاریم شاغله ولی من خونه دارم،تو همه جشن هاشونم خانواده جاریم و دعوت میکنن ولی خانواده منو یکی در میون!

خواهر شوهرم همه مسائل زندگیشو به جاریم میگه ولی من حتی از نامزدیشم دقیقه نود باخبر شدم! بهترین هدیه رو حتی بی مناسبت به جاریم میدن ولی ضعیفترینشو به من میدن! در غیاب همسرم معمولا اذیتم میکنن! تو روم میگه بیچاره برادرم که از صبح تا شب کار میکنه! فقط از من توقع دارن که تو خونشون حمالی کنم ولی بهترین غذا رو جلوی جاریم میذارن! همش منو با جاریم مقایسه میکنن! میگن تو مدیریت نداری ببین عروس بزرگمون چقدر مدیریت داره!

با وجودی که خواهر شوهرم تقریبا همسن منه ولی جوری با من رفتار میکنه که انگار احترامه اون واجبه ولی احترام در شان من نیست! گاهی اوقات که واسه شوهر در دل میکنم مادر شوهر و خواهر شوهرم تا من تنها گیر میارن میگن تو ادم دو بهم زن و بد جنسی که میخوای ما رو از چشم پسر و برادرمون بندازی!

بهم میگن مشکل از تربیت توئه! یعنی علنا به خانوادمم توهین میکنن! در صورتی که من بی زبونم و میدونم از بی زبونی دارن سوء استفاده میکنن! و هر چی دوست دارن بارم میکنن! در صورتی که جاریم با زبونش ادم میخوره!

بهم میگن تو در شان خانواده ما نیستی!منم فقط تو تنهایی خودم غصه میخورم و خشم تمام وجودم میگیره عصبی میشم و سرم همسرم خالیش میکنم که چرا حتی نمیتونم جوابشونو بدم! اونا حتی سوالای خصوصی از من میپرسن منو سوال پیچ میکنن مسائل خصوصی که به خونوادم مربوط میشه رو از من میپرسن!

از شوهرم میپرسن در ماه چقد پس انداز دارید؟خرج سفرتون چقد شد؟ هدیه تولد چی برای خانومت خریدی؟چند شد؟شام بیرون رفتید؟ تو سفر زنت چی خرید؟ از من میپرسن هوای جیب شوهرتو داری؟خونه کوچیکتر باید اجاره میکردی ؟ جرا صبح تا دیر وقت میخوابی؟ چرا تو خونه این لباسو پوشیدی؟ اینکه خواهرت حقوق چنده؟ شوهرش چند میگیره؟ چقد مهد خواهر زاده هات میشه؟ مامانت چی به خالت داد که از زیارت اومد؟ خالت چی برا تو و مامانت اورد؟ خواهرت چرا اینقدر کار میکنه و به بچه هاش نمیرسه؟ بچه هاش چقدر لاغر شدن؟ خواهرتو بگو بیشتر بهشون برسه!

اما اگه مربوط به زندگی خودشون باشه اصلا نم پس نمیدن؟طوری رفتار میکنن که دیگه خجالت میکشم ازشون سوال بپرسم؟یا بهم میگن تو چقدر سوال میپرسی؟ منم سوال میکنم ولی بخدا سوالای ساده و معمولی اینکه مثلا لباست چقدر قشنگه از کجا خریدی؟ اصلا عادت به پرسیدن سوال خصوصی ندارم...

البته اینم بگه اونا خیلی ماهرانه از من سوال میکنم و جواب هم بلدن بگیرن چون من ناشیانه جواب تک تک سوالاتشونو میدم و در مقابل اونا به هیچ کدوم از سوالای من جواب نمیدن....

خواهش میکنم بهم حرف زدن و با عرضه بودن رو یاد بدید دوست ندارم بیشتر از این بازیچه دست این دو زن حرفه ای بشم.


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه) روابط عروس و مادر شوهر (۴۴ مطلب مشابه)