دوستان سلام
قبل از هر چیز بگم که من مجردم و این سوالی که میپرسم واقعا ذهنم اذیت میکنه. پس خواهشی که ازتون دارم منطقی و درست پاسخگو باشید. البته اگو توهین به خانم ها نباشه مخاطب سوالم آقایون هستن. ولی نه اینکه خانما نظر ندن!
و اما سوالم
هر چقدر توی ذهنم میگردم نمیتونم هیچ دلیل منطقی برای این رفتار آقایون پیدا کنم. نظر دادن خانواده شوهر توی مسایل مختلف و حتی مسائلی که هیچ ارتباطی به اونا نداره و برای پسر و عروسشونم خصوصی محسوب میشه یه مسئله همیشگی بوده و هست. جدای از خانواده هایی که حد خودشون میدونن و دخالت بیجا نمی کنن و اسمش مشورت یا احترام به بزرگتر نمیذارن!
چرا آقایون در برابر این رفتار خانواده هاشون عکس العمل درستی نشون نمیدن؟!

من نمیگم یا مادرشون انتخاب کنن یا همسرشون رو . یعنی تشخیص اینکه حق با کی هست و اونا باید چکار کنن اینقدر واسشون سخته؟
نمیگم به خانوادشون بی احترامی کنن ولی زیاد دیدم که همسرشون به خاطر خانواده زیر پا میذارن! هیچ ارزشی برای شخصیت؛ غرور و استقلال همسرشون قایل نیستن. مثلا اینکه عروس خانواده دوست داره چه لباسی بخره یا چه غذایی بخوره واقعا به مادر شوهر و خواهر شوهرش مربوط میشه؟
مشورت، نظر خواستن ، احترام گذاشتن حد و اندازه داره و فک نمی کنم کسی نتونه این تشخیص بده. چرا شوهرا حد خانواده هاشون بهشون گوشزد نمیکنن!
یکی میشناختم میگفت شوهرم میگه: زن زیاده ولی من همین یدونه مادر دارم! پس هر چی مادرم بگه!!!!!
یکی دیگه از دوستام میگفت: اگه به شوهرم محبت کنم زنگ میزنه به مادرش میگه رنم داره رنگم میکنه!
و جالبه که همه متاهلا میگن مادر شهرمون اونطوری که جلوی شوهرمون با ما رفتار میکنه پشت سرش اونطوری نیست. جلو شوهرمون مهربونه و حتی قربون صدقمونم میره!
ببخشید طولانی شد. حرف آخر اینکه من عکسش هم دیدم. نمونش دادش خودم طوری خودش و زنش از زندگی ما کشیده بیرون که فقط دو هفته یکبار عین غریبه ها میاد و میره! اونم گااااهی.
ولی مامانم میگه زندگیش خوب باشه ارامش داشته باشه واس ما کافیه. با اینکه خدایی نشده هیچ کس توی زندگیشون دخالت کنه. طوری که ما حتی خونش آبم بخوایم بخوریم خودمون سر یخچال نمیریم!

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
تعامل با خانواده (۵۱۹ مطلب مشابه)