سلام
به خاطر تو خودم رو اصلاح می کنم - به خاطر تو فلان کارم رو کنار میذارم - به خاطر تو حجابم رو رعایت می کنم - به خاطر تو نماز می خوام - به خاطر تو سیگار نمی کشم و ... .

شاید خیلی بدبینانه باشه ولی زیاد نمیشه روی این به خاطر تو گفتن ها حساب کرد . به نظر بنده این قول ها تا زمانی اعتبار داره که برای طرف مقابل عزیز باشید و همون چیزی باشید که اون میخواد .

مثلا قول داده یه کاری رو کنار بذاره ، اگه زمانی پیش بیاد که از دست شما ناراحت بشه ، بازم روی قولش باقی می مونه ،؟  برای این که شما رو دق بده همون کار رو دوباره انجام نمیده ؟

این قول ها زیاد قابل اتکا نیست . چرا ؟ چون احتمال این که این قول دادن ها به خاطر احساسات زودگذر باشه هست .

فرض کنیم پسری میره به خواستگاری دختری که در یک یا چند ویژگی مثبت ( از دید خواستگار ) داره . مثلا دختره از نگاه پسر زیبایی چهره داره و پولدارم هست !

دختر میگه اگه منو می خوای باید این چند مورد رو انجام بدی ! به نظر شما اون پسر چکار می کنه ؟

خواستگاری که هم قیافه داره و هم پول به دختر میگه باید چادرت رو کنار بذاری ، ممکنه شیطون بر دختر غلبه کنه و دختر قبول کنه ، ولی بعدش به خودش میاد و می بینه که آخرتش رو به دنیاش فروخته .

می خوام بگم اگه ویژگی های مثبت و مردم پسندی دارید وقتی کسی برای ازدواج با شما میاد و از این قول های احساسی میده بهتره که باور نکنید .

خلاصه این که اولا نباید بیش از حد روی داشته های موقتی خودمون تکیه کنیم . دوما کسانی که به امید بهره مندی از اون داشته ها به شما نزدیک میشن رو تو زندگی تون راه ندید . چون معلوم نیست اگه داشته هاتون از دست رفتند اون افراد برای شما باقی بمونن .

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)