عامل اصلی طلاق ازدواج است !

این یه شوخی معروفه ! اگه بخوایم این جمله رو اصلاح کنیم و به واقعیت نزدیکش کنیم باید بگیم که یکی از عوامل اصلی طلاق، انتخاب غلط همسر هستش .
بله ، انتخاب غلط عامل مهمی در شکست ازدواج محسوب میشه . چه اون هایی که رسما طلاق میگیرن و چه اون هایی که به دلایل مختلفی اصطلاحا از لحاظ عاطفی جدا میشن ، منظورم همون طلاق عاطفی هستش .

در همین وبلاگ متاسفانه موارد زیادی وجود داره که سوال کننده انتخاب غلطی کرده و حالا به دنبال راه چاره است .

با توجه به این که مجردهای وبلاگ ظاهرا بخش بزرگی از مخاطبان خانواده برتر هستند ، تصمیم بر این شد که چند مطلب در این مورد به وبلاگ اضافه کنم . این نکته رو هم اضافه کنم که پست دوم بحث مهریه رو در ادامه خواهم گذاشت .

در ابتدا این نکته رو متذکر بشم که ایده ی اصلی این بحث ها ، مربوط به سخنرانی های جالب آقای عباسی با عنوان " 15 نکته درباره انتخاب همسر "هستش .

در اولین قدم ، شخصی که می خواد ازدواج کنه اول از هر چیز باید ببینه که با خودش چند چنده ؟! در انتخاب همسر باید چیزهایی براتون مهم باشه که برای خودتون مهمه !!!
یعنی چی ؟
مثلا برای دختری خواستگار میاد ، خواستگار بهش میگه رعایت حجاب برای من خیلی مهمه ، در حالی که حجاب برای این دختر چندان مهم نیست .
این خانم در صورتی که با این آقا ازدواج کرد ، حداقلش اینه که با یه دوگانگی درونی مواجه میشه . از یه طرف حجاب برای "خودش" مهم نیست ولی برای "شوهرش" مهمه ! بنابراین مجبوره کاری رو بکنه که دوست نداره ! این یعنی کاهش آرامش درونی .

این خانم اگه دختر دار بشه ، چطوری می خواد دخترش رو طبق خواسته شوهر محجبه کنه در حالی که خودش به حجاب چندان معتقد نیست .
در خواستگاری دختر میگه من درس خوندم که سر کار برم ، در حالی که خواستگار چنین اعتقادی نداره . اگه این دو نفر با هم ازدواج کردند ، احتمالا دائما سر کار کردن خانم جنجال به پاست .
بنابراین در انتخاب همسر باید به این نکته توجه بشه که ابتدا باید ببینید که برای شخص خودتون چه چیزهای مهمه بعد ببینید اونها برای طرف مقابل هم مهمه یا نه ؟
اگه مهم نبود بهتره که برای ازدواج با چنین شخصی بیشتر تامل کنید . باید معیارهاتون رو اولویت بندی کنید . در این مورد در پست های بعدی مواردی بیان خواهد شد .

بنابراین همین الان بنشینید و دقیقا مشخص کنید که از زندگی زناشویی چه انتظاراتی دارید ؟ دغدغه های اصلی شما دقیقا چه مواردی هستند ؟ چه آرمان هایی دارید ؟ چه آرزوهایی دارید ؟ دقیقا به دنبال چه هستید ؟

فرض کنید در جلسه خواستگاری این سوالات رو از شما پرسیدند . جواب شما چیه ؟

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در ازدواج خانم ها (۲۳۰۴ مطلب مشابه) مشورت در ازدواج آقایان (۱۶۹۶ مطلب مشابه) مطالب محسن نجفی (۱۴۰ مطلب مشابه)