سلام

در مورد بیمه مستمری زنان خانه دار و بیمه عمر و بازنشستگی سوال داشتم.

موضوع اینه که من شغل پاره وقت دارم، حق التدریسی کار میکنم. در نتیجه بیمه تامین اجتماعی ندارم. الان چند وقته همه به من میگن فقط امروزت رو نبین .... داری اشتباه میکنی، برو خودت خودتو بیمه کن.

برای این کار گویا حدود 200 هزار تومن در ماه باید بدم. البته مقدار دقیقش رو نمیدونم. من هم میخواستم برم دنبال همین بیمه تامین اجتماعی، که یه نفر بهم گفت به جای این کار برو دنبال بیمه عمر و بازنشستگی یا بیمه مستمری زنان خانه دار که اکثرا شرکت های خصوصی بیمه مثل پاسارگاد و پارسیان و .... دارن.

کلیتش به این صورته که برای یک مدت زمانی که میتونه بین 5 تا 30 سال باشه، ماهانه یه مبلغی از 20 هزار تومن تا 200 هزار تومن باید به شرکت بیمه بپردازم، بعدش بعد از مدت مشخصی مثلا 10 سال یا 20 سال یه مبلغی رو اونا به من می پردازن.

یه نمونه ش مثلاً بیمه عمر و بازنشستگی یکی از شرکتهای بیمه خصوصی، اگر ماهی 50 هزار تومن بدی، بعد از 20 سال 89 میلیون تومن بهت میده. مبلغ پرداختی بیمه مستمری زنان خانه دار از این مبلغ بیشتره.

حالا اطلاعاتی که من دارم خیلی کلی هستش و از سایت های شرکت های بیمه این اطلاعات رو بدست آوردم. قصد دارم برم دفاتر هر کدوم و بیشتر در موردشون اطلاعات بگیرم. ولی قبلش میخواستم ببینم اینجا کسی هست که از هر کدوم از این بیمه ها استفاده کرده باشه؟ کدوم شرکت بیمه رو پیشنهاد می کنین؟

الان نمیدونم بعد از ده یا بیست سال شاید اون مبلغی که به من میدن برای اون زمان، ارزش مالی خیلی کمی داشته باشه. از طرفی هم فکر میکنم من که به خاطر نوع شغلم بیمه تامین اجتماعی ندارم بعد از 20 سال - اگر زنده بودم! - اگه دیگه توانایی کار کردن نداشته باشم و حقوق بازنشستگی هم نداشته باشم، باید چی کار کنم!؟

پیشاپیش ازتون ممنونم


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
اقتصاد خانواده (۱۱۵ مطلب مشابه) مسائل زنان خانه دار (۴۲ مطلب مشابه)