سلام و عرض احترام
دختری هستم  دانشجوی دکتری و شاغل دولتی. ان شاء الله سه  ماه دیگه عقد خواهم کردم. فعلا صیغه محرمیت هستیم. همسرم دانشجوی دکتری هستن پس انداز قابل توجه؛ خانه و ماشین ندارند، شغلشان نیز درآمدی زیر دو میلیون دارد.

البته در انسانیت و اخلاق و پشتکار عالی هستند.  من ماهانه 1/5 میلیون درآمد دارم . به توصیه پدرم و با سختی زیاد  حدود 45 میلیون تومان در چهار سال پس انداز کردم. همسرم از پس انداز من اطلاعی ندارن به همین خاطر دغدغه  و نگرانی اقتصادیشون خیلی زیاده و بسیار تلاش می کنن. 

آیا پس از عقد به ایشون بگم این مقدار پول دارم؟  یا بذارم بعد از عروسی بگم؟ می ترسم  اگه بگم دست از تلاش برداره یا اینکه نکنه در جای نامناسبی خرج بشه. از طرفی نمی خوام به همسرم دروغ بگم. به نظرتون چی کار کنم؟ چجوری بگم که هم امیدوار بشه هم بیشتر تلاش کنه؟  کل پول را بهش بدم؟

شما بودین با این پس انداز چه کار می کردین تا بهترین انتخاب باشه؟ ما چی کار کنیم؟ اینم بگم یک عقد و عروسی  بسیار ساده می خوام بگیرم پس اون هزینه را در نظر نگیرین.

از دوستان متاهل و مجرد به ویژه اون هایی که با تجربه هستن و یا شم اقتصادی دارن میخوام منو راهنمایی کنن.

ممنون

مرتبط:

همسرم  رو از میزان ارثیه م باخبر کنم یا نه؟

رابطه مالی زن و شوهر چطور باید باشه؟

شوهرم در مسائل مالی آینده نگر نیست

مدیریت مالی خانواده ای که زن و شوهر شاغل هستند

تنفر از کمک مالی شوهر به خانوادش

برقراری تفاهم مالی در بین زن و شوهرهای شاغل

احساس میکنم شوهرم مسائل مالی خودش رو از من مخفی میکنه

دلیل مخفی کاری بعضی از مردان در مسائل مالی چیه ؟

اگه مردی مدیریت مالی نداشته باشه زن باید چکار کنه؟

مدیریت مالی خانواده بر دوش مرد باشه بهتره یا زن ؟

آیا مساله مالی هم جز افتدار مرده؟

بیکاری یا مشکل مالی مرد رو عصبی می کنه ؟

آقایون با باجناقی که از خودشون وضع مالی بهتری داشته باشه کنار میان؟

آیا مردها بین حوزه اقتصادی و عشق و علاقه شون مرز میذارن ؟

تجربیات و ایده های شما در مورد مدل مدیریت اقتصادی خانواده

درد شرمندگی مردان در این اوضاع اقتصادی

چطور خرج کردن درست رو به شوهرم یاد بدم؟


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
اقتصاد خانواده (۱۱۵ مطلب مشابه)