نخیر .

من دستم سوخته و اگه آستینم رو بالا بزنم جای اون سوختی کاملا مشخصه و هنوز به فرم طبیعی خودش برنگشته و شاید اصلا بر نگرده . چنین مسائلی رو باید حتما بگیم . ولی کی ؟ جلسه اول خواستگاری ؟ از در میان تو ، ببین من بگم دستم سوخته ها ! من نامزد داشتم به هم زدیم ! 

این جور مسائل باید گفته بشه ولی نه در جلسه 1 خواستگاری . اگه اول در جلسه اول اینو بگید چون مسائل خیلی مهم و قابلی نیستند که جلوی یه ازدواج رو بگیرن ، اون بنده های خدا ، نشناخته ، تحقیق نکرده ، بررسی نکرده ، ول کنن برن . 

این جور مسائل رو باید بگیم ولی در جلسه دوم خواستگاری . کی به کی بگه ؟ دختر و پسر به هم ، پدر و مادرها به هم . نمیشه فقط دختر و پسر به هم بگن و از خانواده ها قایم کنیم ؟ خیر . 

بستگی به شدت و اهمیت موضوع داره . اهمیت موضوع اگه خیلی زیاد باشه ، در جلسه اول باید مطرح بشه ، اگه زیاد مهم نیست در جلسه دوم . 

من یه بیماری دارم ، بیماری داره درمان میشه یا درمان نمیشه ، این سیکل درمان منه و ... ، باید بگیم . کی ؟ جلسه دوم . 

من سرطان دارم دارم میمیرم . باید بگیم . کی ؟ جلسه اول ! 

ازدواج کردیم طلاق گرفتیم . باید بگیم . کی ؟ جلسه اول

نامزد بودیم به هم زدیم ، باید بگیم . کی ؟ جلسه دوم 

یه چیزهایی هست که اونقدر مهم نیست تا بنده خداها رو بترسونیم و عقب عقب برن . ولی یه چیزهایی مهمه . ما نباید بذاریم اینا جلسه اول بیان ،‌ سه ماه تحقیق کنن ، بعد بهشون بگیم که مثلا من قبلا طلاق گرفتم . 

پسر سابقه ی زندان داره ، به یه دلیل مالی ، نه دزد بوده و نه اختلاس ! کرده . یه چکی داده ، یه ضمانتی کرده 3 ماه زندان بوده ، اون طرفی که صاحب چک بوده در رفته ، اینو که ضامن بوده گرفتن . گناهی هم نداشته ولی به هر حال 3 ماه حبس کشیده ! باید بگیم ؟ بله . کی ؟ جلسه اول 

 

تایپ شده از روی سخنرانی های دکتر فرهنگ با حذف و اضافات

 

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل خواستگاری (برای دختران) (۱۴۸ مطلب مشابه) مسائل خواستگاری (برای پسران) (۷۰ مطلب مشابه) راهنمای ازدواج موفق ( دکتر فرهنگ ) (۶۴ مطلب مشابه) به خواستگارم بگم که ... (۴۰ مطلب مشابه)