سلام

یکی از مسائلی که این روزها به یکی از موانع ازدواج مبدل شده بحث مهریه است . هم پسران و هم دختران در بحث مهریه دغدغه ها و نگرانی هایی دارند .

می خوایم مدتی روی این موضوع کار کنیم و نظرات شما و یا احیانا کارشناسانی که به اونا دسترسی دارید رو در این بحث وارد کنیم تا ان شاء الله به یک نتیجه برسیم .

نکته ای که از همگی خواهش می کنم به اون توجه بفرمائید اینه که می خوایم در بحث مهریه به یه نتیجه ی مشخص برسیم که هر دو طرف به اون رضایت نسبی داشته باشند .

پس شما به عنوان دختر یا پسری که قصد ازدواج دارید با این هدف وارد بحث بشید که با همفکری بقیه ی دوستان بتونیم راه حل های عقلانی برای دغدغه هایی که وجود داره پیدا کنیم .

هدف این نیست که بگیم مهریه باید 14 یا 1400 سکه باشه یا نباشه  ، هدف اینه که دختران و پسران آماده ازدواج همدیگه رو قانع کنن و سر یک عدد مشخص به توافق برسند . این عدد می تونه 1 یا ... سکه باشه .

این عدد می تونه 14 سکه باشه و دختر با خیال نسبتا راحت بره خونه ی شوهر و از اون طرف می تونه 1400 سکه باشه و پسر بدون نگرانی اون رو قبول کنه  .

پس هدف رفع نگرانی هستش . نگرانی هم زمانی برطرف میشه که دو طرف بتونن به هم اعتماد کنن . اعتماد زمانی حاصل میشه که دو طرف از هم شناخت نسبتا کاملی داشته باشن .

هستند زن و شوهر هایی که بعد از ازدواج سر بخشیدن یا زیاد کردن مهریه با هم رقابت دارند . مرد میگه بیا بریم محضر تا تعداد سکه هات رو بیشتر کنم و زن میگه بیا بریم تا مهریه ام رو ببخشم !

تنها دلیل این رقابت ، اعتمادی هستش که به هم دارن . همون طور که عرض شد این اعتماد حاصل نمیشه مگر این که نسبت به هم شناخت پیدا کنن .

هدفی که برای این مباحث میشه در نظر گرفت همین موضوع چگونگی شناخت طرف مقابل هستش . چنین شناختی رو چطوری میشه کسب کرد ؟

دو پست جداگانه برای این کار ایجاد میشن :

1 –  چگونه با خیال راحت ... سکه را به عنوان مهریه ی خانمم قبول کنم ؟

2 – چگونه با خیال راحت ... سکه را به عنوان مهریه ام قبول کنم ؟

توضیحات تکمیلی در پست های مربوطه . ان شاء الله این شروعی خواهد بود برای ورود جدی تر به بحث ازدواج آسان .
باید واقع بین باشیم . همون طور که نمیشه ادعا کرد زندگی هایی که مثلا با هزار و ... سکه شروع شدند صد در صد به شکست خواهند انجامید ، از این طرف هم نمیشه ادعا کرد زندگی هایی که با مثلا 14 سکه شروع شدند صد در صد با موفقیت همراه خواهد بود .

بودند مردانی که از مهریه پایین سوء استفاده کردند و در مقابل بودند خانم هایی که از مهریه هزار و ... استفاده ابزاری نکردند .

خلاصه این که هدف از بحث تعیین میزن مهریه نیست ، هدف اینه که یه دختر / پسر از چه راه هایی می تونه طرف مقابلش رو بهتر بشناسه .

نکته ی آخر این که ؛

می خوایم جو رو به سمتی ببریم که انگار در جلسه خواستگاری حضور داریم . جلسه ی که دو طرف قصد وصلت کردن دارند . شما در چنین جلسه ای چطور طرف مقابل تون رو قانع می کنید  که میزان مهریه فلان مقدار باشه ؟

موفق باشید


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج آسان (۵۶ مطلب مشابه)