سلام به دوستان

تقریبا خواننده خاموش وبلاگ هستم  متولد دهه هفتاد ام مهندسی ای تی خوندم و الان سه سال است مشغول کار هستم. هر از چند گاهی بچه هایی که مهندسی خونده اند میان این جا و از مشکلات کار و زندگی میگن خواستم یه پستی بزنیم تا به این عزیزان که مثل خودم مهندسی خوندن کمکی کرده باشیم.

۱- مشکل کار: بزرگترین مشکل بچه های مهندسی مشکل کار هستش.

در بعضی از رشته های مهندسی برای استخدام مهارت لازم هستش مثل رشته های ای تی که متاسفانه دانشگاه ها به صورت عملی این رشته ها رو تدریس نمیکنن یا واحد های عملی خیلی کمه ولی بچه ها نباید تسلیم بشن و باید خودشون شروع به یاد گیری کنن. الان تو سایت یوتیوب هر فیلم اموزشی که بخواهید پیدا میشه و کتابها رو هم pdf اش رو میتونید دانلود کنید و یا کلاس های اموزشی هستن که مدرک معتبر در ایران را به شما میدن که برای استخدام در شرکتهای ایرانی کافی هستش ولی برای شرکتهای خارجی باید امتحان بین اللملی رو باید بدید.

در بعضی دیگر سابقه کار مهمه: برای این دسته از رشته های مهندسی شما باید یه شرکتی رو پیدا کنید که در زمینه رشته شما به قول معروف پدر و مادر هستش و به مدیر شرکت بگید که میخواهید مجانی براشون کار کنید و خواهش کنید که شما رو قبول کنند وقتی وارد شرکت شدید تا میتونید کار کنید و هر روز کلی چیز جدید یاد بگیرد وقت خودتون رو به خوش و بش با همکارها تلف نکنید. کم کم شما تبدیل به یک مهندس واقعی خواهید شد و مدیر شرکت از شما خوشش خواهد اومد و شما رو استخدام خواهد کرد.

۲- مشکل زبان انگلیسی: بچه های مهندسی باید زبان انگلیسی بلد باشند تا بتونن کتابهای زبان اصلی رو بخونن و با مهندسهای کشورها دیگه در ارتباط باشن.
یه سایت خیلی خوب ایرانی که میتونید منابع اموزشی رو ازش دانلود کنید http://www.irlanguage.com/ هستش.برای مکالمه بنده بسته effortless english رو پیشنهاد میدم . باید حداقل روزی سه ساعت زبان بخونید. بعد مدتی معتاد یاد گرفتن میشید و از پیشرفت خودتون شگفت زده:))

۳- مشکل دستمزد کم:

خوب فکر کنم این مشکل رو تمام بچه ها بهش برخورد کردن و فکر کنم تنها راه مهاجرت کردن به یه کشور صنعتی هستش.
الان فکر نکنم بیش تر از سه میلیون به مهندسهای متخصص( expert ) بدن برای مهندسهای حرفه ای فکر کنم یکی دو میلیون و برای تازه کاره ها هم قانون کار .

ولی ناراحت نباشید فقط کافی هستش اسم رشته به همراه کلمه salary در گوگل سرچ کنید و درامدش رو ببینید تا از این که مهندسی خوندید به خودتون افتخار کنید :))

مثلا مهندس نرم افزار حدود ۱۵۰هزار دلار در سال درامد داره یعنی اگر ۵ ماه کار کنم میتونم پورشه بخرم هیپ هیپ هورا :))))

توصیه ها :

بمیرید ولی تسلیم نشید:

زندگی در تمام دنیا سخت هستش و هیچ کجا دنیا راحتی مطلق وجود ندارد و همه ی ادمها (همه) در زندگی با سختی ها و دشواریهای برخورد میکنند. شما زندگی نامه میلیارد های خود ساخته ایران رو بخونید اکثرا فقیر بودن و اکثرا یتیم ولی با تمام سختی و مشکلاتی که  در زندگیشون داشتند ولی سخت کار و تلاش کردن و از فقر نجات پیدا کردن و مولتی میلیارد شدن .من نمیگم مثل اونها باشید ولی شما باید یک زندگی با رفاه نسبی برای خودتون و خانوادتون فراهم کنید. (هر چیزی که نتوانست ما را بکشد ما را قویتر کرد)

سحر خیز باشید و کم بخوابید:
سحر خیزی فواید زیادی داره مثل شاداب بودن شاد بودن پر انرژی بودن داشتن زمان بیشتر برای انجام کارها و ... که خود شما میتونید یه سرچ تو اینترنت بکنید و کامل مقالاتی که در این موضوع هستش ببینید.
شب دیر خوابیدن و زیاد خوابیدن ادم رو کسل و افسرده میکنه شما باید ساعت خواب خودتون رو تنظیم کنید و بعد از نماز صبح دیگه نخوابید.
هیتلر: مردها روزی پنج ساعت میخوابن زنها هفت ساعت و احمق ها هشت ساعت. نمیدنم اگر الان زنده بود به بچه های که روزی ده دوازده ساعت میخوابیدن  چی میگفت :)))

شاد زندگی کنید:
متاسفانه ما ایرانی ها مردمان شادی نیستیم فکر کنم یکی از ریشه هاش مقایسه کردن خودمون با دیگران باشه. بچه ها باور کنید همه ی مردم مشکل دارن فقط جنس مشکلات فرق میکنه. دو سال پیش پروژه ی کوچیکی رو برای یه کار خونه انجام دادم و چند ساعتی رو با صاحب کارخونه هم صحبت شدم بنده خدا دلش خون بود از دست پسر هاش میگفت به پسرام میگم هر دختری رو که بخوایید براتون میگیرم و پول خونه و ماشین رو هم میدم ولی بچه هاش تن به ازدواج نمی دن . دختر هستش همه چی تموم و کلی هم خواستگار داره ولی از بین این همه خواستگار یه پسر پاک و راستگو نماز خون پیدا نمیکنه که باهاش ازدواج کنه. پسر هست همه چی تموم هر دختری ارزوشه باهاش ازدواج کنه ولی اون بنده خدا میدونه که همه به خاطر پولش هستش که میخوانش, دختری میخواد که اگه بی پول یا کچل شد ترکش نکنه و به خاطر خودش بخوادش نه به خاطر پولش. باز شما بچه ها متوسط راحت درد خودتون رو میگید ولی اون بنده خداها از دردشون هم بگن بهشون میگیم خوشی زده زیر دلشون یا ثروتمندان که دردی ندارن مرفهین بی درد o-O یکی نیست به ما بگه تا زمانی که با کفش کسی راه نرفتی از راه رفتنش عیبی نگیر .
پس خودتون رو با کسی مقایسه نکنید تو زندگی تلاش کنید و نتیجه رو به خدا بسپارید.

و در اخر برای همه بچه ها چه مهندسی چه غیر مهندسی آرزوی موفقیت دارم و خواهش میکنم تو قسمت کامنتها اگر تجربه یا توصیه ای برای رسیدن به موفقیت دارید بگید که همه ی بچه ها استفاده کنن.

موفق باشید

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل پسران جوان (۱۵۳۹ مطلب مشابه) مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)