خیلی خیلی می‌شنویم که می‌گن به همسرت ابراز محبت نکن، پرو می‌شه.

توی همین وبلاگ هم بارها و بارها در کامنت کاربران دیدم که این صحبت می‌کنند. اینار درباره‌ی چگونگی محبت و دلیل این کار می‌پردازیم

البته یک دسته افراد هم هستن که محبت می‌کنند در مقابل وظیفشون شونه خالی می‌کنند و وقتی هم محبت نمی‌کنی آنچنان تحویلت نمیگیرن.

بعضی از خانم‌ها و آقایان از ابراز محبت سواستفاده می‌کنند و ما اینو قبول داریم . اما از نظر روانی زن مورد محبت قرار میگیره، از آنجایی که یکی از نیارهای اساسیش توسط همسرش برآورده میشه پس تلاشش برای راضی نگه‌داشتن همسرش دوصد چندان میشه به همین دلیل که می‌گیم اگر می‌خواید زن‌هاتون تابع شما باشند و سازگارتر باشند، اون‌هارو غرق در محبت کنید و به بهانه‌های مختلف سطحی اون‌هارو از محبت محروم نکنید.

اصلا خاصیت محبت تبعیت‌ زاییست. خاصیت محبت سازگار کردن طرف مقابلمون است

اما اگر دیدید همسرتون با توجه به اینکه دارید بهش محبت می‌کنید ولی ایشون ناسازگار هستن و داره سواستفاده میکنه، دنبال علتش باشید.

مثالا اگر بچه‌مون غذاشو پس‌بده بیرون ما میریم دنبال علت این داستان ( محبت برای مانند غذاست.هم برای آقا و هم برای خانم. مخصوصا خانم‌ها)

نباید بابت اینکه طرفمون از محبت داره سواستفاده میکنه بیایم محبت از سبد غذاییش حذف کنیم بلکه علت باید جویا شد به همراه محبت کردن.

دلایل بهانه‌جویی و سواستفاده

۱-بعضی از آقایون به قدری کم محبت هستن که اصلا فرهنگ محبت کردن در خانواده حاکم نشده واقعا اعضای خانواده نمی‌دونند در مقابل محبت باید چه رفتاری انجام بدن.( ببخشید که این جمله‌رو میگم اما بعضیا ندید بدید محبت هستن) و می‌خوان از این فضای محبت آمیز می‌خوان نهایت استفاده‌رو بکنند و خودشون لوس کنند. که آقایون می‌گن شاید بگن سواستفاده خانم‌ها.
این بنده خداها تقصیر ندارن که. چون غذا نخوردن، اینقدر سریع می‌خورن که باعث برداشت سو دیگران میشه و با خودشون می‌گن اگر الآن نخورم شاید تا سال دیگه من همچین غذایی نبینم.‍س بزار تا می‌تونم بخورم(تا میشه از محبت سواستفده کنم)

۲-معمولا بعضی از آقایون در مقابل درخواست‌های همسرشون فقط یک کلمه بلدن و اونم فقط «نه» است. خوب همسر این آقایون وقتی محبت می‌بینند، فرصت مناسب می‌بینند برای برکرسی نشوندن درخواست‌هاشون.(ببخشید که اینو می‌گم: حالا که داره سواری میده، بزار تا میشه سواری بگیریم.) حالا که در فضای محبت است بزار سریع درخواست‌هامو بگم تا وقت تموم نشده.(حرفم این نیست که خانم هرچی خواست مرد باید جواب مثبت بده هاااااااااا اما باید ‍ذیرفت که بعضی از آقایون دلیل نه گفتنشون مواردیست که غیرقابل قبول است. یعنی بحانه الکی برای نه گفتنشون دارن مثلا میگن حوصله ندارم. وقت ندارم. درحالی که داره سریال نگاه میکنه و یا فوتبال و... )

۳-محبت یک مکمل مهم داره. تربیت دینی دوتا رکن داره یکیش محبت است و دیگری احترام. بعضیا به محبت توجه می‌کنند اما به احترام نه. یعنی شخصیت طرفمون بزرگ نمی‌کنیم. بعضی وقتا محبتمون مثل محبت کردن به یک بچه است و طرفمون اصلا احساس شخصیت نمی‌کنه
درباره‌ی احترام و نوع ابراز محبت اگر عمری باشه و هاردم درست بشه، حتما می‌نویسم براتون.
اگر کسی درونش خالی از شخصیت بشه و بهش حبت هم بشه، نتیجه این محبت خیلی وقتا سواستفاده است. ‍س محبت و احترام باید با هم همراه باشه. مثلا زن در نگاه شوهرش خودشو دارای شخصیت قابل احترام و بزرگوار ببینه و متوجه این بشه که اگر سواستفاده کنه از این محبت در واقع به شخصیتش خدشه وارد میشه. شخصیت محافظ آفت‌های محبت است

۴-فشار زندگی. مثلا بعضی از مردان می‌گن وقتی محبت می‌کنیم خانم از وظایف خودش( چنین وظایفی وجود نداره و کارهای خونه بابت لطف همسر است که انجام میشه و ایشون در واقع دارن لطف می‌کنند و اینجور کارهارو انجام می‌دن.) شونه خالی می‌کنه. بابت بپذریم که تحمل بار خانه راحت نیست و دشواره برای همسر.محبت که همش گفتن نیست. باید کمک هم کرد. گاهی محبت انجام کارهای خونست و باید نشون بدیم که این‌کارها،کارهای سنگینی هستن، برای اعلام دوستی و اعلام درکم از وضعیت شما دارم کارهای خونه‌رو انجام می‌دم. اشکالی هم نداره و یکبار ظرف می‌شورم. یکبار جارو می‌کنم و بچه‌رو نگه می‌دارم.
همین موارد باعث میشه وقتی خانم می‌بینه آقا داره ابراز محبت می‌کنه بگه بیا با هم ظرف بشوریم و... و آقا این برداشت داره که خانم داره از من سواستفاده می‌کنه

اگر محبت صحیح انجام بگیره و به اندازه نیاز هم باشه و فرهنگشم در خانواده باشه، به این راحتی نمی‌شه ازش سواستفاده کرد

ختم کلام: اگر نتونیم محبت کردن تبدیل به یک سنت کنیم نشان از نقص در رفتارماست
محبت باید تبدیل بشه به یک رویه و فضای خانواده بایپ فضای محبتی باشه و اون چیزی که خلاف رویه است، عصبانیت ما و بی حسله‌گی ماست
باید ارتباط زن و شوهر و با فرزندان محبتی باشه و اگر سواستفاده می‌بینیم دلیلش مشکلیست که در رفتار خودمون است ‍س نباید صورت مسئله پاک کنیم و بگیم طرفمون خودشو گم میکنه و یا لوس می‌کنه
"آقا ابراهیم"

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) محبت بین زن و شوهر (۵۱ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)