به نام خدا
سلام علیکم

بهانه‌گیر شدن خیلی از همسران ( چه مرد چه زن) ریشه در احساس نیاز به محبت و پاسخ‌ نگرفتن این نیاز از همسرانشان است. (محبت کردن و محبت کردن یک نیاز است و هیچ عامل دیگری در زندگی نمی‌‌تونه جایگزین نیاز به محبت باشه)

در برنامه تلویزیونی‌ای شخصی تماس میگیره و میگه من و همسرم با هم خوب هستیم و همو دوست داریم و محبت می‌کنیم به هم اما مشکل فقر داریم و فقر مارو آزار میده .

بعد از تماس ایشون شخص دیگری تماس میگیره و می‌گه که ما هیچ مشکل مالی‌ای نداریم اما چون همو دوست نداریم داریم آزار می‌بینیم. پس خوشبحال شما که همو دوست دارید. مشکل مالی قابل حل و جایگزین کردن است اما جای خالی محبت رو با چی باید پر کرد ؟
افرادی هستن که شغل خوبی دارن، جایگاه اجتماعی خوبی دارن، خونه خوبی دارن، اما همو دوست ندارن. این همه چیز که به نظر مزایای زندگی میاد، برای این دسته از افراد خوش نمیاد.

به قول معروف:تومون خودمونو کشته و بیرونمون مردم

برای همین است که میگن دوست داشتن کافی نیست و باید ابراز بشه . از پیامبر (صلی الله و علیه وآله) نیز روایت است که فرمود: هر یک از شما دوست یا برادر دینی اش را دوست بدارد، پس به او اعلام کند. در حدیث دیگری همین مضمون آمده با این اضافه که؛ این اعلام دوستی، برای اصلاح و آشتی میان افراد، شایسته تر و مفیدتر است

«یکبار امتحان کنید و زمانی که با دوستتون دو نفری تنها شدید بهش بگید که من شمارو دوست دارم. به پدر و مادرتون بگید. یاد بگیرید ابراز محبت کنید. ابراز محبت فردا روز برای بچه‌هاتون هم مفیده و تاثیر تربیتی داره که یکیش اینه که هر کس و ناکسی نمی‌تونه خودشو تو دل بچه‌تون جا کنه و بچه‌تون عاشق یکی بشه که اصلا به صلاحش نیست و اونم فقط بابت اینکه از اون محبت دیده از ‍در و مادر نه. یکی بهش گفته دوست دارم اما پدر و مادر نه.»

این ابراز محبت است که اون محبت درونی را به داخل خانه میاره و محیط خانه را گرم میکنه. اشتباست که بگیم فقط دوران عقد باید ابراز علاقه کرد بلکه محبت نه سن می‌شناسه و نه جنسیت.

بعضی ار مردان اعتقاد دارن که خرید لباس و طلا و... برای خانم و رفتن به سرکار و ... خود ابراز محبت است اما خانم‌ها نیاز دارن که بشنوند این محبت را.

با محبت خیلی از مشکلات و اصطکاک‌ها حتی در اوج حل میشه.

مثالا: وسط یک تنش و اصطکاک، مرد میگه:ببین مرد الآن عصبانی هستم ولی باور کن من تو رو دوست دارم. عصبانیت بابت اینه که نمی‌خوام کسی‌‌ رو که دوست دارم این اشتباه انجام بده
همین. می‌بینی یک آب سرد روی سر این خانم ریختن و آرامش کرده و به خودش میگه اگر همسرم از دست من عصبانی و داره عصبانیتشو ابراز می‌کنه، از اون طرف محبتشم داره ابراز میکنه
همین آرامش میکنه

بعضی از مردان کادو می‌خرن، نگران همسرشون می‌شن، دلشون تنگ می‌شه، زحمت‌های خانمشون می‌بینند اما اول و یا آخر جملشون یک دوست دارم اضافه نمی‌کنند.

خوب نگران همسرت هستی؟ بگو چون دوست دارم نگرانت بودم و الآن کمی عصبی هستم که چرا نگفتی کجایی که من بیام دنبالت. اگر برات خرید کردم اول بابت دوست داشتن شماست و بهد بابت وظیفه‌ام. اگر می‌رم سرکار چون دوست دارم عشقم زندگی راحتی داشته باشه. اگر می‌گم فلان‌جا نرو و ... بابت اینه که دوست دارم و برام ارزشمندی. همین.

مرد هر روز خرید می‌کنه اما چرا نیایم بگیم که بابت دوست داشتن خانوادم هست که اینکارو می‌کنم. هر روز با خانوادمون ساعت ۸ شب می‌خندیم ولی چرا نگیم که بیاید کنار هم. بعد یک نگاه به تک تک اعضای خانواده بکنیم و بگیم که من شمارو دوست دارم.

محبت عامل اصلاح هم هست اگر مشکلی وجود داشته باشه.

(اگر عمری باشه میگیم چجوری ابراز محبت کنیم. که تکراری نشه.)
"آقا ابراهیم"

برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مشورت در زن داری (۳۳۷ مطلب مشابه) مشورت در شوهرداری (۸۱۱ مطلب مشابه) محبت بین زن و شوهر (۵۱ مطلب مشابه) مطالب کاربران (۸۹۱ مطلب مشابه) مسائل زناشویی خانم ها (۵۴۹ مطلب مشابه)