سلام

افراد دیدگاه‌ها و نگاه‌های متفاوتی نسبت به کفویت اقتصادی دارن که دیدگاه هر کدومشون محترم است و موفقیت زندگی در این است که با فردی مانند خودشون ازدواج کنند.

۱- افرادی که فقط ثروت نشان دهنده‌ ی شخصیتشون هست. یعنی فقط افرادی را قبول دارن که ثروتمند هستن و متاسفانه شاید فقیران را آدم حساب نکنند.

۲- افرادی که ثروت دیگران براشون آنچنان اهمیت نداره اما نمی‌تونند تحمل کنند که مثلا شوهر خواهرشون فلان مدل ماشین سوار میشه ولی ایشون مدل پایین دارن سوار می‌شن.

۳- افرادی که براشون ثروت دیگران مهم نیست و مقایسه هم نمی‌کنند خودشون با دیگران اما تحمل رفتار دیگران ندارن:

مثلا فردی داماد خانواده‌ای است ولی نمی‌تونه تحمل کنه که پدر خانمش اونو تحویل نمی‌گیره بابت اینکه در حد اون یکی دامادش پول نداره

۴- اما از آنجایی که خانواده‌ها خیلی مهم هستن، اگر دختر خانم و آقا با هم به توافق برسند شادی خانواده‌ها شروع کنند به گفتن رسم و رسوم‌های خودشون و گرفتن عروسی و عقد و مجلس در شان خانواده خودشون.

تمام این‌ها مثال‌هایی بود از نوع نگرش به ثروت. ولی این نکته‌ رو فراموش نکنید که اگر وضعیت اقتصادی دختر خانم از آقا پسر بالاتر باشه، امکان ایجاد مشکل بیشتر است.

اما نگاه از نگاه اسلام اصلا کفویت اقتصادی مطرح نیست ؛

مردان و زنان بی‌ همسر خود را همسر دهید، همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را؛ اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بی‌نیاز می‌سازد؛ خداوند گشایش‌دهنده و آگاه است!
سوره مبارکه النور آیه ۳۲

اما اصل مطلب: من نمی‌گم حتما اینجوری زندگی کنید اما واقع بینانه خودتون بشناسید و با خودتون سبک سنگین کنید ببینید جزء کدوم دسته هستید، زمان خواستگاری بیان کنید که نگاه‌تون اینگونه است. بگید براتون مهم یا بی‌اهمیت است.

«آقا ابراهیم»


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
ازدواج آسان (۵۶ مطلب مشابه) کفویت در ازدواج (۱۶ مطلب مشابه)