سلام

من دخترم و بیست سالمه و دومین ساله که برای کنکور تو خونه نشستم . پدرو مادرم شاغلن و من صبح تا شب تو خونه تنهام . اکثر اوقاتو میخوابم تا اینقدر راجب آینده فکر و خیال نکنم.

دوستام همه‌ دارن فوقشون رو هم میگیرن و من هنوز نشستم پای این کتابای مزخرف تکراری . نه اراده و انگیزه دارم برای خوندن . نه دوستی که همراهیم کنه . با صمیمی ترین دوستم که قبلا حداقل روزی دو ساعت با هم پچ پچ و صحبت های در گوشی و خنده داشتیم فقط ماهی دو سه بار تلفنی صحبت می کنم .

تا حدی اعتماد بنفسم اومده پایین که قبل از صحبت کردن باهاش بسم الله‌ میگم و چند تا صلوات میفرستم که جلوش سوتی ندم .

جالبه بدونین این دوستم که ماهی یه بار اونم اینطوری باهاش حرف میزنم‌ تنها دوستیه که باهاش در ارتباطم‌ و تنها مونسمه . گاهی تو یه جمع شلوغ که می خوام حرف بزنم و همه توجهشون به منه نفسم ‌تند میشه و داغ میشم و کف دستم عرق می کنه .

روحیه م داغون شده و اصلا اون‌ دختر سابق نیستم . اراده م ضعیف شده . نه‌ اراده‌ی درس خوندن و نه‌ حتی انجام واجباتم . چند روز نماز میخونم باز دو سه روز نمیخونم .

هی تصمیم میگیرم دوباره با جدیت نمازمو بخونم و باز بعد از چند روز همون آش و همون کاسه . دیگه حتی روم نمیشه با خدا حرف بزنم . حوصله ی هیچی رو ندارم .اون قدر تنبل شدم که حتی زورم میاد یه فنجون آب بزنم .

یه مفت خور بی فایده که حتی واسه زندگی خودشم تلاش نمیکنه . نهایت بیچارگی اینجاست که اون قدر با گناهات ضعیف شده باشی که دیگه اراده ی عملی کردن تصمیمات خودتم نداشته باشی .

بارها سعی کردم عوض بشم ولی همیشه بعد از چند روز میشم همونی که بودم .چطور دوباره خودمو جمع و جور کنم و مثل قبل بشم‌ ؟ چطور اراده پیدا کنم ؟ دوست دارم صبر و تحملم و قدرت اراده م و روحیه م بهتر بشه .

از لحاظ معنوی رشد کنم و خودمو بسازم . اگه الان خودمو درست نکنم معلوم نیست اگه برم دانشگاه و تحت تاثیر فضاش قرار بگیرم یا ازدواج کنم و زندگیم به زندگی و عقاید و شرایط یه نفر دیگه وابسته بشه،یا مسئولیت ها و دغدغه هام بیشتر بشه بتونم خودمو به اون شخصیت ایده آلی که برای خودم در نظر دارم برسونم .

میدونم که نه تنها میتونم رو خودم تاثیر مثبت بذارم بلکه با رفتارم جو  خونه رو هم‌درست کنم . چون من تک فرزندم و دیدم که وقتی حالم خوب باشه واقعا روحیه ی پدرو مادرمم بهتر و قوی تر میشه .

میدونم برای بی ارادگی تا خود اون فرد نخواد و مبارزه با نفس نکنه هیچی درست نمیشه . بیشتر میخواستم درد و دل کنم . حداقل آدمایی هستن تو این سایت که خدا دعاشونو قبول کنه . برام دعا کنید .


برای مطالعه نظرات کاربران در این مورد، کمی پایین تر بروید یا اینجا را (کلیک-لمس) کنید.
خوشحال خواهیم شد اگر اطلاعات یا تجربیاتی که دارید را با ما در میان بگذارید
↓ کپی لینک این صفحه برای ارسال به دیگران ↓
↓ مطالب مشابه بیشتر در دسته بندی(های) زیر ↓ :
مسائل دختران جوان (۲۳۵۳ مطلب مشابه)